Gå til innhold

Kjørt tom bil for vann.

Ranger emnet


cigaro

Anbefalte innlegg

Jeg eier en 91 Honda civic 1.5.

Oppdaget nå igår at det var hull i radiatoren, motor var helt tom for vann.

Jeg har mest sannsynlig kjørt med dette i minst et par uker, hadde ikke merket endring på temp.måleren.

Jeg oppdaget at det var tomt da bilen begynte å tulle fælt.

Jeg kan kun gi 10 - 20% gass for å i hele tatt kan kjøre bilen fremover.

gir jeg mere, nykker den bare, og dør ut.

Har heller ikke sjangs til å komme over 3000rpm, da bilen " butter et sted mellom 2000 og 3000.

Spørsmålet mitt er da: Kan jeg ha varmskjært motoren?

Finnes det noen smarte metoder for å få testet dette?

Plugger,fordeler,rotor er byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motoren går rundt, er vel ikke alt håp ute. Da har i hvert fall ikke stemplene skjært seg fast, men det kan godt være skadde stempler / stempelringer om motoren er blitt overopphetet.

 

Ødelagt topp-pakning er absolutt en mulighet. Toppen kan også ha blitt skjev.

La motoren gå litt på tomgang.

Sjekk olje. Hvit olje (majones) er tegn på vann i oljen. Sjekk også om kjølevann blir borte - om du har fikset lekkasjen.

 

Ta ut tennpluggene og se om noen er sotet. Det kan tyde på feil i den sylinderen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tettet lekkasjen, og med engang det var nok vann på bilen, gikk den betraktelig bedre.

Men den sliter og jobber fælt for å komme opp på turtall, har ikke trekkraft under 2000 rpm, vil ikke gå over 4000 rpm.

Har tatt komp.test, fine tall på alle sylindrene.

Tennpluggene var fine.

ikke tegn på vann i olje eller omvendt. MEN, det lukter bensin av oljen. Spørs om toppen har fått litt juling som følge av null kjøling.

Får vel bare kjøre til motoren takker for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår