karlfrm Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Hallo! Siden dette er min første post håper jeg folk ikke tar seg alt for nær av min uvitenhet! Hvertfall, jeg har en astra 99 modell stasjonsvogn hvor pussermotoren foran har sviktet. Den har over en periode blitt svakere og i dag klarte den ikke å dra vindusviskerne over ruten. Det virker bare som om den står og drar, men ikke er sterk nok. Etter en liten kjøretur begynte det også å ryke og lukte svidd fra der motoren sitter. Da jeg løftet opp viskerene og prøvde å kjøre motoren gikk det rundt men den stoppet ikke og fortsatte å "hakke" og ville vri viskerne "ned i motoren". Kan dette løses ved å skifte motoren, eller må jeg skifte et relè i tillegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Er motoren som er utslitt ja. Sjekk om viskermekanisken i seg selv går lett og uten motstad for det kan også være en årsak til det som har skjedd. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FBerg Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 motoren har nok brent seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlfrm Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Ok, hjalp motoren rundt en runde, og det var ikke s� mye som skulle til f�r det gikk. Er motoren en kurrant ting � skifte selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet Juni 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2011 Du kommer lett til for å skifte motoren. Jeg skiftet viskermekanismen (saksearmen) for et par år siden. Eneste bryet er å justere viskerne etterpå syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg