Gå til innhold

Felg på corrado

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Ser dere opererer med et ladetall på rundt f.eks 200 et eller annet. lurer på hvor og hvordan dere måler dette?

 

har litt problemer med ladetrykket mitt, eller det virker som den lader ok (sånn på gassrespons osv), men har en trykkmåler som knapt måler 0.2 bar på det meste, ligger på negativt trykk ved 3000 o/min. Er jo sikkert måleren eller tilkoblinga som ikke er helt 100, men skulle gjerne ha sjekket for sikkerhetsskyld:)

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det på kjørecomputeren eller egen måler du får det tallet?

 

Det var uansett lavt, men computeren min viser 1000 = 0 bar ved rødlinja, mens trykkmåleren viser 1,1 bar... så den trenger tydeligvis ikkje å vere heilt OK.

 

Men sjekk tilkoblingene ja, trenger ikke store rifta i enden av slangen, før det får store utslag!

 

Det var rart du hadde negativt trykk, for eg skulle tru at så lenge du har fult pådrag, så skulle du i hvertfall ha positiv føding, og ikkje vakum!

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså jeg har ikke fått noen tall rundt 200, ser bare dere har pratet om det. har ikke helt skjønt hvor dere får det fra. Har kjørecomp, men uten trykkmåler. har måler i A-stolpen, men det virker helt på tur. vet at måleren funker (prøvde den på 1.8t tidligere idag, men med en annen slange), så det må være noe feil med slangene mine.

 

bilen ville vel ikke gått særligbra hvis jeg faktisk hadde vakum ved fullt gasspådrag (?), så tror laderen er frisk og fin...

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rtykkmåler på computeren og, du må bare få den i rett modus.

 

-Sett bryteren i pos 1, og hold inne MAF knappen.

 

-Vri nøkkelen til hakket før den starter, vri den tilbake, og vri den fram igjen til bilen starter.

 

-Nå kan du sleppe maf knappen. trykk på den en gang, og du skal få opp et tal på rundt 200 vist du ikke gir gass.

 

-Kjør en liten dur, og sjå korleis tallet stiger når du gir gass. Dra bilen ut på 3.gir, og les av verdien ved rødmerket.

 

Kan vere eg tok feil av pos 1 og 2 her, men det er bare å veksle mellom de, så finner du fort ut hvilken det er.

 

Du kan og bruke MAF knappen til å bla for å få frem ulike verdier, blandt annet turtall.

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Hei,

 

Har et par spørsmål om dekk dim. osv. Kjøpte meg en corrado igår, fikk med noen sommefelger dermed må jeg kjøpe noen. Ble anbefalt max 215/45/16. Hva mener dere om det?

 

har vurdert disse: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=25442

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=30290

 

Sist nevnte er jo 7x17", blir dette for stort? Bilen min er ikke senket, tror ikke det skjer heller. Synes den var passe stiv og god.:)

 

Har mest lyst på en felg med feit kant da..menmen, har lite penger nå...

 

Kjøpt felg, Jub?

 

Lurer på om jeg skal selge de felga jeg har på bilen nå..

 

Borbet A 9*16" ....stort breiere kant enn det får du ikke. Felgene skal være i åkei stand, kikket så vidt på de når jeg kjørte fra Oslo i går, og når jeg la de på i går, men fikk ikke sett ordentlig.

 

Og de felgene blir isåfall med Falken 215/40/16 dekk. Bakdekka er slitte, men foran skal være ok. Holder en sesong til i allefall..

 

Bud?

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Tja, pris.. Gamle er de? Ikke noe kast i felgene?

 

Har meldt interesse i brock b2 9x16 til en pris à 6000kr med 2 bra og 2 dårlige dekk. Så prisen må hvertfall ikke over det..:P

 

Du har vel felgene i kr.sand nå?

 

Jeg vet ikke hvor gamle de felga er, men så vidt jeg vet er det ikke noe kast i felgene. Jeg har ikke fått satt på den sentrerings skiven som skal stå på felgen, så jeg har liksom ikke fått følt noe enda...romler litt nå da...

 

Men jeg skal sette Enzoene på min bil, tror jeg, og da trenger jeg ikke Borbet A felgene...5 tusen?? Har jo noen skrap, men er ikke stygge.

 

 

Off topic: Var ikke du som kjørte svart HZ regga Corra fra Statoil på tvedestrand lørdag kveld...?? Mener det var en HZ regga bil...henta no folk der i ti - ellve tida..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

5 lapper ja, en tanke vekker..:) Knipser du et par bilder å sender til h_torandre@netcom.no

 

Nope, min bil er AR regga.. Hva gjorde du i bitte lille tv.strand?..:p

 

Edit: Fant noen bilder av borbet a felgene, så for meg Azev felger som til e30, men litt større "hull" mellom eikene. Men som sagt send noe bilder..

 

Har ikke bilde, heller ikke kamera...skal se om jeg kan finne de på nettet...

 

379816-bilde1-imag0002.jpg

 

Dette er felgene på min nye bil :D

 

Felgene er fete som fly de..stylingen kommer til salgs etterhvert.

 

EDIT: Tvedestrand..?? Var innom og hadde ett pølse stopp på vei hjem med nybilen...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Gratulere med ny tøff bil Peltz!

 

Edit: Når selger du stylingen? Keep me updated!:D

 

Skal holde deg oppdatert. Stylingen er sånn sett ikke noe prakt syn, Ikke sånn uhyggelig pent...men skal selges rimelig...3000 kr for front og bakfanger??!

 

Må bare få tak i nye fangere. Blir lakkering så snart alt av deler er på plass, og da er dette klar til salgs...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Skal hente ny front på autopower idag.. Skal fjerne nederste del av fronten og lime på ny..

 

 

Auda...klipp og lim system...??

 

Da kjøper du heller min front som er klippet og limt...tror det er en slik skikkelig klipp og lim front, både forann og bak...

 

Hva må du gi for saken på autopower da..??

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår