Gå til innhold

Owatrol polytrol på matte dørhåndtak test (med bilder)

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

Her er en test av produktet på plast støtfanger: http://www.detailersclub.no/forum/topic/3426-test-owatrol-polytrol-fargen-tilbake/

 

Grunnen til at jeg har laget denne testen er for å se om det funker bra på den type harde plasten som er på dørhåndtakene mine.

 

 

Etter å ha undersøkt litt på nett og fått litt input her på forumet om hva man kan bruke for å fornye matt plast bestemte jeg meg for å kjøpe en boks owatrol polytrol på coop obs bygg. 126kr kostet den for 5dl.

 

Jeg valgte bort black wow pga prisen, tilgjengelighet og en litt skremmende test jeg fant på et annet nettforum som viste noen stygge bilder om hvordan black wow ble på noen typer plast(plasten under frontruten i det tilfellet jeg leste).

 

Det finnes mange andre midler. Jeg har f.eks brukt en del armorall vinyl wipes, men fargen/glansen varer ikke så lenge.

 

Så derfor følger noen bilder fra før, under og etter owatrol polytrol påføring på mine dørhåndtak.

Bilen er en golf 5 2004 2.0FSI.

 

Før:

beforeowatrol.jpg

 

Underveis:

duringowatrol.jpg

 

Etter:

halfhalfowatrol.jpg

 

 

 

 

Jeg kommer også til å ta bilder etterhvert for å dokumentere varigheten.

 

 

Edit:

 

Etter 6 dager:

 

owatrolafteroneweek.jpg

 

Etter to uker:

 

golfmkvowatrolpolytrolaftertwoweeks.jpg

 

 

Etter 6 uker:

 

image.jpg

 

 

Nesten ett år etter:

 

16b595c1.jpg

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hvordan går det med overnevnte håndtak for tiden? Har kjøpt owatrol og skal bruke det til uken!

 

Det ser bra ut fortsatt. Skal oppdatere med bilde når jeg får tid. Er iallefall definitivt bedre enn alle wipes jeg har prøvd.

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår