Gå til innhold

Strekking av 50mm2 strømkabel under bilen?

Ranger emnet


kenhun

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

 

 

Driver å monterer min kicker dual L5 2x10" med zx1000.1 amp i min opel vectra b 2000mod.

 

Skal strekke en 50mm2 strømkabel fra forsterkeren til batteriet, lurer på om det er mulig å dra denne under bilen istedet, hvorav jeg har sett at det er en nippel i bagasjerommet som gjør at dette bør være mulig.

 

Er noen som har erfaring med at dette kan skape problemer for kabelen? (Vær, temperatur, grus o.l)

 

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første er det fare for kortsluttning og for det andre så kan du drite i å komme igjennom eu-kontrollen med det ja.. tror ikke den kablen holder lenge under bilen mtp. grus og diverse, kanskje skrape oppunder ++.. legg den inni du.. null sterss å legge det i en vectra b! bare å ta seg god tid da du demonterer og ikke "river" i filler klipsene der.. :)

Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går ikke gjennom eu nei, vet om 2 som har gjort det, funket til anlegget ble plukket ut på han ene, og han andre la den i ramma så beskyttet der

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e det noen som kan si hvorfor den ikke skal gå gjennom EU kontroll?

 

det går bra mange kabler i en bil både inni å utpå, kabler til start motor o.l kan fort være opp i 50 mm2. så hva er problemet med strøm kabel til stereoanlegge?

 

kortslutning skal ikke være noen problem etter som at man ikke lar den henge fritt der men fester den forsvalig. og jeg håper nu ALLE bruker sikring. den slår nu ut om det skulle bli kortsluttning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må huske vi bor i norge og har bil trangsynet her ;) sikkert mulig og få det til men biltrangsynet er redd for kortslutning, han første jeg mente måtte fjerne kabelen på eu da han fikk feil på det, men legger du den veldig bra så er det sikkert mulig og få den godkjent, men ville selv ha lagt det opp inni bilen jeg da

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjøres jobben ordentlig er det ikke noe problem legge det under bilen! problemet er at folk ikke gjør det ordentlig og får problemer med det.. er 2 ting man skal gjøre ved legge under bilen,

1. den skal ligge i en beskyttelses strømpe

2. den skal IKKE stripses i det hele tatt! skal skrues fast med metallklemmer med gummi rundt. da er det ikke noe problem, det skal heller ikke ligge inntil verken bensinrør eller bremserør.

 

så med tia du har brukt på gjøre dette ordentlig har du alt lagt opp kabler inni bilen og satt alt sammen igjen.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjøres jobben ordentlig er det ikke noe problem legge det under bilen! problemet er at folk ikke gjør det ordentlig og får problemer med det.. er 2 ting man skal gjøre ved legge under bilen,

1. den skal ligge i en beskyttelses strømpe

2. den skal IKKE stripses i det hele tatt! skal skrues fast med metallklemmer med gummi rundt. da er det ikke noe problem, det skal heller ikke ligge inntil verken bensinrør eller bremserør.

 

så med tia du har brukt på gjøre dette ordentlig har du alt lagt opp kabler inni bilen og satt alt sammen igjen.

 

Sant som du sier, men var et lite forsøk på å spare en halvmeter med kabel og slippe å demontere listene osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår