Gå til innhold

Trenger hjelp til dynamomåling!!!!

Ranger emnet


Ridebabe

Anbefalte innlegg

Multimeteret stiller du på 20v. Spenningen måles så ved å sette den sorte "pinnen" på selve dynamohuset, og den røde på terminalen der den tykkeste ledningen kommer ut av dynamoen. Her bør du ha minimum 14v. Er det vanskelig å måle her, kan du måle mellom + og - på batteriet. Her bør du ha minimum 13.8v.

I begge tilfeller bør du ha ca 2000rpm på motoren, så en rusehjelper kan nok være greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er problemet?

 

Er som oftest enklere å måle på batteriet.

Spenningen skal ikkje over 14,4v Er spenningen for høg, er spenningsregulatoren problemet.

 

Mål spenningen på tomgang og ca 2000 rpm med og uten belastning.

Belastningen kan være lys, vifte og varme i bakruta

 

Eg veit ikkje kva slags innstillinger du har på instrumentet, men er har du valget imellom AC og DC på spenningane, er det DC du skal bruke

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår