Gå til innhold

et par spm anngående dynamostøy

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei!

 

Jeg vet at det finnes mange tråder om dette men forstår ikke helt hva folk mener:S

 

Jeg har dynamostøy etter jeg koblet opp forsterkan. bruker store kabler på forsterker. vet ikke målene på de men er vell like tjukk som ei "smil" pakke xD men spilleren kjører på vanlig jord som jeg tror er original jordinga.(er ikke i nærheten så tjukk som til forsterkan) vil det være grunnen til dette? eller vil grunnen være at jeg la remoten i lag med signal kablene? trudde Remoten ikke forstyrer så masse men kan det også være grunnen?

 

Håper noen kan hjelpe meg for jeg har akkurat kjøpt meg kicker forsterker og høgtaler og få ikke utnytta dem sikkeli når man høre "turboen" xD

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remote sammen med signal er ikke noe problem derfor det sitter remote kabel på mange signal kabler. ikke noe problem med tynnere kabler til spiller.

 

kan være dårlig jordig som cossie sier, har du dårlig jordig et sted får du spennings differanse

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..

for før jeg koblet opp forsterkan og kjørte høgtaleran på spilleren gjekk det greit men når jeg koblet opp forsterkan så begynnte det. flyttet ordinga til bagasjelåsen for å teste men dama mi som satt i bilen meinte på at hun fortsett hørte susinga.. men for teste sjøl da:)

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, brukte nå berre det for å teste det, men glemmte å fortelle at når jeg kjøre og skrur på bakrute varmeren så bli støyen enda høgere.. :S

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er på denne måten mann ødelegger jordingsbanene til linjeutgangene i spilleren....

 

det var derfor jeg ikke tørte å ha på denne noe mer til jeg får fikset dette.

 

men tok bilde av jordingspunktet. var noen kompiser som hjalp meg og her er resultatet:

 

30052011080.jpg

 

Før jeg flytter på den så lurer jeg på hvor er best å plassere den hen?

 

Skruen til setebelte går ikke for skruen er alt for tjukk til jordinga :( hva er kriterier for et bra jordingspunkt

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jordingspunkt: Nært det den jorder (kortere er bedre) og fra jordingspunktet kort vei til bilens metallkonstruksjon. Bolter som er festet rett i bilens metall-konstruksjon er best, for disse har kortest vei. Vet at terminologien jeg bruker her er litt feil, men håper du forstår

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.bare bruk et 10mm borr og utvid skru hullet på jordinga di.funker fett.bare vær litt forsiktig når du borrer så du ikke knekker jordings festet.puss ned til bart metall rundt bolten.puss litt på bolten også.skru på jordinga og gjerne ta på noe lakk der du ikke trenger å ha bart metall ;) god jording er viktig mr.

 

mvh kim

Endret av kimafro

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få festet i bilens "hoved" chassie ikke i punkta eller limte blekk deler, sånn som det ser ut som du har nå (ikek skyt meg hvis ejg tar feil :D ) sele bolten er drit fint sted, støt demper tårn er også noen ganger fint sted

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har no prøvd å slippe ned heilt til metallet på jordingspunktet, uten lykke.

har prøvd å dra en ny signal kabel utenfor bilen og inn i forsterkan uten lykke.

Har prøvd ny jording fra spillern og rett på batteriet uten lykke.

 

Spørsmålet mitt no for å sjekke om det er jordinga til forsterkan er om det er mulig å ta en anna batteri legge den bak i bagasjerommet og koble "-" fra forsterkan rett på "-" på batteriet, vil det fungere eller må batteriet være jorda en plass den også?

 

har et anna problem også, og det er at i skarpe høgre svinger skrur seg forsterkan av og på igjen :S noen som har en ide? like før jeg riv ut alt igjen og kobla alt opp igjen på nytt. :S

 

Kompisen sier at det er remoten som er grunnen til dette.

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jizzes, høres ut som du skal være glad bilen ikke har brent opp, hehe

Koble fra minus på batteriet, og så koble fra ALT av stereo baki bagasjen. Så begynner du på nytt, og gjør alt skikkelig med gullforgylte kabelsko på alle kabler osv. Også jorder du forsterkeren på en egnet plass, det hjelper ikke at du sier du har pusset ned til bart metall når du jorder i en tilnærmet papp-plate ;)

Jorde forsterkeren i et setebeltefeste, eller legg opp kabel helt frem til batteriet.

Når alt er koblet ferdig, så kobler du på minusen på batteriet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er de kablene jeg bruker

http://www.stingerelectronics.com/productDetails.aspx?ProductId=2&CategoryID=1

, må jeg oppgradere ledningene til dynamoen då? siden de kablene er så stor? har tenkt over at før jeg røska ut alt igjen tar jeg en anna forsterker og sjekka om det er dynamostøy der asso, som i grunna bør komme siden forsterkan jeg bruker nå er splitter dyrt men som sagt og spurt, bør jeg oppgradere andre ledninger siden de er så stor?

Endret av LuxXxuS

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår