Gå til innhold

P-bot for "ikke synlig billett" - verdt bryet?

Ranger emnet


KRÅVL

Anbefalte innlegg

580,- på varemessa i Lillestrøm.

 

Hadde gnomen av en p-vakt titta litt "over" frontruten hadde både dato og klokkelsett vært synlig (og gyldig). Er det noen som har erfaring med denne typen scenario? Er det verdt bryet å etterlyse bilde, skrive klage, p-klagenemd, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bil.bt.no/bil/article4125525.ece

 

"Billetten skal være synlig

- Det nytter ikke å klage på kontrollavgift hvis billetten ikke lå godt synlig i frontruten, slår Forbrukerrådet fast.

Hvis billetten av ulike årsaker har blåst bort eller falt ned på gulvet, er det ingen vits å klage selv om du hadde gyldig billett da du fikk gebyret.

Du plikter nemlig å løse billett og du plikter å la den ligge synlig, selv om vinden kan ta tak i billetten.

Tips: Kjøp en billettholder som festes på ruten med dobbeltsidig teip. Den holder garantert billetten på plass."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hadde ikke blåst bort eller falt på gulvet, men den hadde sklidd 5-6mm ned i det svarte feltet i bunn av frontruten. Jeg klarte fint å se dato/tid når jeg lente meg over. Er det rettferdig å betale for p-vakters inkompetens og generelt mislykkete taperlivstil?

 

HAr forøvrig hørt at private p-selskaper ikke har rett til å inndrive p-bøter med inkasso?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rettferdig å betale for p-vakters inkompetens og generelt mislykkete taperlivstil?

 

De har sikkert bilde som motbeviser det du sier og så blir det ord mot ord der du taper.

 

Jeg fikk p-bot på min egen parkeringsplass fordi vi hadde skiftet selskap uten at styret hadde gitt meg merket til det nye selskapet. Jeg hadde merket til det gamle selskapet pluss at bilen var nedsnødd og stod på plassen i 2 uker før jeg sjekket og fant 2 p-bøter.

 

Klage til selskapet førte selvsagt ikke fram da de bare hadde "gjort sin plikt"

 

Siden styret i borettslaget hadde feilet i denne saken måtte styreleder slette denne (oppdragsgiver har visst denne muligheten). Fikk selvsagt inkassovarsel på begge bøtene selv om selskapet hadde mottatt mine klager (og jeg antar slettevarsel fra styreleder) men de prøver seg så langt de kan. En mail til inkassoselskapet stoppe ihvertfall disse da det bare er å si at kravet er omtvistet så er det p-selskapet som har bevisbyrden mot mine anke-punkter.

 

p-vakter gjør ofte en god jobb, men ingen kan dessverre klandre dem for å ha høy iq. Spesielle mennesker som dras til disse jobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fint drive inn pengene ved inkasso, men hvis du sender inn en klage og spesifiserer at det er en tvistesak, kan de ikke sende til inkasso før saken er behandlet i forliksrådet.

 

P-selskaper sender til inkasso først og leser klagene etterpå. Heldigvis er inkassoselskapet hakket mer profesjonelle enn p-selskapene så en mail til disse der du forklarer saken stopper som oftest inkassokravene. Ihvertfall så lenge det er innlysende at du har retten på din side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår