Ridebabe Skrevet Mai 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2011 [ATTACH]22849[/ATTACH] Kjøpte sist helg en Hyundai Galloper 98 modell 2,7liter. Den gikk som ei klokke, men etter fem dager var batteriet flatt. Bilen lader ikke batteriet. Kjøpte nytt batteri på biltema, da mekaniker målte batteriet "kortsluttet". What to do? Bilen starter med startkabler, men starter ikke selv. All hjelp tas imot med stor takk!! Hilsen biljente 22 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ridebabe Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Hallo? Anyone? :drunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Har du målt om dynamoen leverer ut strøm? Hvis ja, så må det være et ledningsbrudd mellom batteri -> dynamo.. Hvis nei, mål det, hvis den ikke leverer ut strøm, sjekk om det er mulig å bytte børster i denne typen dynamo. Hvis ikke må du nok bytte hele dynamoen.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Mål batterispenningen når motoren ikke går. Den skal da være 12.7V for oppladet batteri, 12.0V for et utladet batteri. Måler ditt 12,0V så er det utladet og du får følgelig ikke startet motoren med dette. Mål spenningen på batteripolene mens motoren går. Bør da vært rundt 14V. Hvilken type (merke) dynamo har du? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ridebabe Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Børstene på dynamoen er byttet nylig.. Så nå lever bilen på at jeg lader den etter hver eneste lille kjøretur! Dynamo fra huggeren bestilt, kommer til uka. Vanskelig å komme til. Må skru av alt nedenunder. Men hva med regulatoren, hvordan vet jeg om denne er defekt? Tror det er Borsch dynamo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 På Bosch sine dynamoer er som regel børsteholder og (spennings)regulator samme enhet. Sitter helt bak på dynamoen, som regel bak plastdekselet. Det er ikke løs(e) ledninger bak på dynamoen? Du skal ha en tykk ledning inn på B+, en tynn ledning inn på D+ samt som regel en tynn ledning inn på W om det er dieselmotor (til turteller). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ridebabe Skrevet Mai 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2011 Akkurat. Men disse ledningene kan vel gå dukken etterhvert? Har hørt om klumper på ledning, at ledningen er "brent" innvendig. Skal måle dynamoen når jeg først er der nede. Men blir ENDEL skruing, den sitter ganske dårlig til på denne typen bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.