Gå til innhold

Motorproblemer 1.8 gl

Ranger emnet


SkeegeN

Anbefalte innlegg

Da har det seg sånn at bilen fusker og når den står på tomgang høres det ut som at den bare går på 3 sylindre.

Men når jeg gasser så går den som vanlig.

Dette startet i går, så i dag når jeg var på vei til skolen så blei den bare varmere og varmere så jeg stoppet. Jeg tok opp panseret og da røyk det fra et eller annet sted bak på motoren klarte ikke å se hvor. Etter litt stoppet det å ryke, trur det er vannet som lekker et sted.

I tillegg når jeg sjekka oljepinnen så var den helt hvit, er ikke sikker på om det er olja eller hva det er. Å bilen ryker noe jævlig fra eksosen!

 

Noen som veit hva problemet kan være?

- Golf 2 1.8 GL 91 mod

- Low and slow, is how it goes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at toppakningen din har røket siden peilepinnen er hvit (emulsjon) og det ryker fra eksosen (hvit røyk er damp)

 

Finn ut hvor vannet lekker ut (bak på motoren). At toppakningen har røket kan være som følge av for lite kjølevann på motoren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser ut som det lekker ut mellom blokk og topp.

Den blei byttet fordi bilen hadde stått lenge, så katalysatoren var tett og da røyk pakninga.

Fikk hjelp av noen jeg kjenner til å bytte toppakninga, er ikke sikker på om vi planet toppen.

Bilen har gått helt fint fram til i går kveld.

Sjekket også pluggene istad, 3 av 4 var hvite og en var svart.

- Golf 2 1.8 GL 91 mod

- Low and slow, is how it goes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scenario: Toppen ble ikke planet da dere skiftet toppakningen sist. Grunnen til at pakningen røyk sist (og nå) er at toppen er vridd og må planes. Om dere kjøpte nye topplokksbolter sist så kan de brukes om igjen, bare gradetighte litt mindre under monteringen.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår