Gå til innhold

Bytte kabel fra instrumentpanel på '87 Audi 80

Ranger emnet


Sozinho

Anbefalte innlegg

Som topic sier...

 

1987 modell Audi 80

 

Er dårlig kontakt i kabelen fra speedometer og ned i et eller annet sted jeg ikke helt vet hvor havner... Nåla slutta vise hastigheten etter at jeg hadde bytta pærer. Skrudde ut igjen og lirka litt på kabelen så kom den igjen. Skrudde sammen igjen og kjørte, og funka fint så lenge... Men tenkte kanskje var greit å bytte kabelen da om det ikke var en ukes jobb..

 

Derfor spør jeg... Hvor ender kabelen opp ? Ender den i en annen kontakt lik den som er bak på instrumentpanelet ? Eller går den hit og dit og gjennom torpedovegg osv ? Hvor smarte har tyskern vært her ?

 

Takk for hjelp på forhånd

- 1987 Audi 80

 

x 1992 Mazda 323 (Påkjørt i rundkjøringa av en Toyota Hilux)

x 1985 Ford Sierra

x 1976 Ford Granada

x 1985 Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ikke no byttet av ledningsnettet hvertfall. Nåla fungerer nå og håper og ber til høyere (eller lavere) makter om den fortsetter med det ett par år til.

 

Om jeg må ha opp igjen får jeg være litt mer forsiktig og i verste fall se litt på plugg og kabel...

 

Takk for all hjelp :)

- 1987 Audi 80

 

x 1992 Mazda 323 (Påkjørt i rundkjøringa av en Toyota Hilux)

x 1985 Ford Sierra

x 1976 Ford Granada

x 1985 Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

 

Skal ta ut instrumentpanelet og grave meg frem i jungelen en dag det er pent vær, sola skinner, det er varmt og godt og det ikke er noen lekre damer å kikke på langs veien... Og det er lys i maglighten... Den dagen skal jeg kikke... Med mindre den slutte fungere igjen *bank i borde* (kom inn...)

 

Takk for hjelp hvertfall..

 

Skal kikke på det :)

- 1987 Audi 80

 

x 1992 Mazda 323 (Påkjørt i rundkjøringa av en Toyota Hilux)

x 1985 Ford Sierra

x 1976 Ford Granada

x 1985 Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de ledningene går inn i lednings nette til det største lednings nette i bilen og det vil si at det er det mste invendig i bilen + litt i motor rom.

ikke noe serlig å anbefale.

men det går an å skifte løse stikkere i kontakta bak på speedometeret (hvist du har litt peil)

disse stikkerne får du kjøpt hos vag forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende...

 

Hvis problemet dukker opp igjen bestiller jeg nye stikker til speedometeret. Blir vel bare å passe på hvem ledning som skal til hvem pinne... Kan ikke være noe verre enn å konvertere en 3.5" ide kabel til 2.5"... der er det jo bare 40 ledninger :)

 

Takk for hjelpen

- 1987 Audi 80

 

x 1992 Mazda 323 (Påkjørt i rundkjøringa av en Toyota Hilux)

x 1985 Ford Sierra

x 1976 Ford Granada

x 1985 Honda Civic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår