Gå til innhold

kamvalg/justering kam til volvo 2,6 turbo

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

saken er slik.

har fått tak i en b23 som er stroket til 2,6l, er i hovedsak en sugemotor, men jeg skal montere turbo på denne så jeg må bytte til kraftigere råder og senke komp litt.

toppen som står på denne motor`n er en 531 som er portet litt og montert 46mm innsugsventiler og 38mm eksosventiler. har ikke demontert toppen enda så veit ikke resten av info på den.

å nå lurer jeg på hvilken kam som kan egne seg til noe slik, når den vart kjørt som sugemotor så sto det enten en vx eller vx3 kam i den, er litt usikker, men denne kammen følger ikke med.

tenkte eventuelt å bruke en k-kam som jeg har liggende, men denne må jo forskyves ved turbo bruk, eventuelt justere den inn med måleur. hvordan går man eventuelt fram for å justere den med måleur. et annet sp er, jeg kjører med lh 2,4 å dær ligger turtallsperra på 6000rpm å hvordan blir det med k-kam i forhold til det turtallet. har også en a-kam tilgjengelig som jeg bruker no.

k-kam er vell også best egnet ved bruk av større turbo. planen var å kjøre med en kkk24, men har også en kina t03/t04 ligganes.

 

mvh kent roger barstad

Endret av krbarstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvorfor skal sylindrene sprekke, di er jo ikke svakere enn orginalt, siden borringa er orginal. Er jo veivakselen som er modifisert. Med mitt planlagte oppsett så blir det ikke så mye effekt som skal hentes ut, slik at blokka skal svikte. Bynner ikke å rote med 16v topp når jeg har en 531 topp som er portet å satt inn større ventiler i å. Motoren var jo orginalt bygd som sugemotor å, å det er brukt lettere stempel,råder og kryssbolter. Men jeg skal Montere kraftigere råder å dreie ned stemplene for å få ned kompen. Å jeg skal kjøre med turbo, sugemotor er vell å bra det. Men jeg er bitt av turbo basillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår