Gå til innhold

Byttet støtdempere foran - Bilen ble alt for høy!!!

Ranger emnet


->NightHawk<-

Anbefalte innlegg

Sitter med et stort problem og håper på svar. Byttet støtdempere foran i dag (Sachs gassdempere) og nye fjærer. Problemet er at bilen ble alt for høy :x . Har sjekket med butikken jeg kjøpte de i og det skal være riktig dempere og fjærer. Hva kommer dette av??? Frustrert! :( .

 

dsc00111y.jpg

 

Litt støtdemper historie på denne bilen: I 2006 byttet jeg alle dempere og fjærer (Monroe kjøpt hos Mekonomen). Da ble bilen også for høy (men ikke like høy som nå) i forhold til det den var før jeg byttet (hadde normal høyde selv om de var litt slitt). I 2010 på EU-kontroll fikk jeg klage på demperene bak (de lakk olje) og måtte bytte bak. Byttet da til Sachs gassdempere og bilen fikk normal høyde bak igjen. Inntil nå har den vært litt høyere foran enn bak og ville rette på dette nå da en fjær nylig har knekt. Sitter nå med byens høyeste Mazda 626 foran og er mildt sagt overasket over resultatet da jeg ventet med en bil med normal høyde igjen.

 

Håper noen kan hjelpe meg :( .

Endret av ->NightHawk<-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærebroen med alt tilbehør sank ned når jeg løsnet demperen. Måtte løfte den opp når jeg monterte demperen igjen. Er det her jeg kan ha gjort noe galt?

 

Dette er opplysningene på fjærene. Det er jo tross alt de som spenner mest: 626 IV 1,9 Ltr. GE 01/ 92 06/ 97 14.872.022

 

Funnet på: http://www.motomat.si/znamke/pdf/info_csgermany.pdf

 

Reagerte på at det står 626 IV og 1.9 liter. Hva kommer dette av?

Endret av ->NightHawk<-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår