Zeppelin Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Noen der ute som vet om C4'ern er levert med forskjellige fjærbein, til feks Quattro, S-line og "standardbil"? Tilføyer samtidig at jeg ser det er minimale forskjeller i målene mellom de forskjellige fjærene som leveres til C4, så jeg lurer altså på hvor forskjellen ligger? Feks, hvilke fjærer passer til bilen min som er en avant, S-line med quattro? Tenker i hovedsak på framfjærene! Takker så mye for all tilbakemelding :win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Er likt fjærbein på alle C4 (unntatt S4). For å finne ut hvilken fjær du har så vask den og se på fargekoden (fargede streker og/eller prikker). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Mai 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2011 S6 har litt forskjellige fjærbein forhold til A6/100, på S6 er det lengre avstand mellom øyrene man fester kalipperen i, forhold til A6. S4 med ufo-bremser har noen lignende S6, men med et feste for ufo-kalipper ekstra. Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeppelin Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Takker for tilbakemeldinger :-) Nå har det seg slik at det er noe forvirring om hvilke fjærer som skal være på min bil! Jeg har plukket av senkefjærene som var påmontert da jeg kjøpte den, og satt på de fjærene som fulgte med bilen. Men, det er helt klart en feil en plass. Bilen ble nemlig alt for høy framme! Selger'n benekter selvfølgelig for at han har sendt med feil fjærer... Altså, hvilke fjærer er de korrekte? Og et annet spm: Stemmer det at S-lineutgavene på denne modellen kun var interiørdetaljer? I følge Møller så måtte en velge hvorvidt en ville ha sportsunderstell, eller ikke. Jeg trodde nemlig at alle S-line var fabrikksenket på disse modellene :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeppelin Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Tilføyer at jeg kjøpte støtdempere for sportsunderstell, så fjærene jeg må ha må være tilpasset disse demper'ne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Mai 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Denne utgaven kom ikke som S-line, men ja, man fikk den med sportsunderstell.. Da var de litt lavere en "vanlig".. Og bilen din skal nok være skyhøy fremme, og høy bak om du har vanlige fjærer. Disse bilene har "stuk" feil vei originalt.. Legger ved bilde av min a6 før senk: Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Disse bilene har "stuk" feil vei originalt.. Det heter "Stance" ;) Og ja, C4 har massevis av stance ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeppelin Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Kom den ikke som S-line? Det stemmer i hvertfall ikke med det Møller opplyste. Og dessuten så er jo mange biler merket med S-lineoblat på dashbordet. Hvorfor det da? Min bil er for øvrig skyhøy framme, og ganske så lav bak. Det kan da umulig være normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Mai 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Nei, den kom nok ikke i S-line.. Det må har vært noe noen har klistret på i ettertid. Og grunnen til at bilen er lav bak er nok fordi den har seget med tiden, slitte fjærer og dempere tenker jeg ;) Rart at Møller sa at det var S-line.. Hmmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeppelin Skrevet Mai 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2011 Nei, den kom nok ikke i S-line.. Det må har vært noe noen har klistret på i ettertid.Og grunnen til at bilen er lav bak er nok fordi den har seget med tiden, slitte fjærer og dempere tenker jeg ;) Rart at Møller sa at det var S-line.. Hmmm... Støtdemperne er helt nye! Er foresten flere jeg kjenner som har C4 de mener er S-line. I følge den ene så var det kun S-lineutgavene som ble levert med sportsseter og krom-ringer rundt instrumentene.... :-/ Og så vidt jeg husker så har han faktisk et S-lineoblat preget i dashbordet - rett over hanskerommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Mai 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2011 Min A6 har krom ringer originalt, den har helt plain vanlige stoffseter, og bussratt. S-Line kom fra 4b/c5 karosseriet :) Men ja, C4 kom med sportsunderstell, men ingenting som tilsa det utvendig eller innvendig på bilen.. Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Homes Skrevet Mai 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2011 Min A6 C4 har krom ringer rundt instrument og et S-line symbol på rattet som er 3 eiket, sportstoler også. Til tross for det er ikke understellet mye S-Line:P Den har omtrent 7-8 CM fra dekk til hjulbue:) Siter 1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeppelin Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2011 ... som sagt så har jeg kjøpt nye spiralfjærer. Gir ei tilbakemelding om utfallet når de er montert :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg