peakflow Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Hei, jeg prøve kjørte en audi a3 2.0 quattro med 170hk under panseret, men syntes ikke det ga noe sånn veldig etter når jeg trykket gassen i bånn, jeg har nå en Opel Astra 1.9 med 150hk under panseret som jeg vil si går noe bedre. Kan dette å ha noe med at audien er dau kjørt, og hva vil skje om jeg data tuner bilen fra brs? og hva kan jeg eventuelt gjøre for å få den sprekere? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Ny bil som ikkje er innkøyrt enno? Kva er km stand? Bensin eller diesel? Har Astraen din bensin eller dieselmotor? Er det manuell eller autolat på bilene? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peakflow Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Kmstand på audien er 70000, kmstand på opelen er 130000, begge er diesel å begge har manuel kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Test på ei strekning som du kjenner. Test med begge bilene. Eg rekner med at Audien er nyare enn Opelen. Og at Audien er stillare og med meir komfort, so du føler ikkje fartsaukningen so mykje som i Opelen. Hugs at Audien har 4-hjulstrekk. Eg rekner med at dette stjeler litt krefter Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peakflow Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Har testa begge etter ein strekning eg kjenne te, men begge har ganske så lik kraft, OT firehjulstrekk på den type bil kalles haldex, og firehjulstrekkern skal da ikke være koblet inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Kva er vekta på bilene? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peakflow Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Astra 1315kg, audien 1475kg. Men 20 hester på 150kg, skal man jo ikke merke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Dette høres rart ut. Kan det være at det bare er 140 hk-utgaven du har prøvd? Audi er min favorittbil, men har ikke prøvd en med 170 hk-motoren. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Audien er 12% tyngre enn Opelen Audien har 13% meir effekt enn Opelen. So om du berre ser på disse tala, skal dei gå gå ganske likt. Utveksling osv skal jo ha noke å sei og. 160kg i forskjell har selfølgeligt ein del å sei og er nok ca 20hk på disse bilane Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peakflow Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Det er 170 hk, men det med vekta, om jeg har 2 passasjerer som ca vil bli 150 kg, kjenner jeg det ikke så mye på astraen, men regner med om jeg eventuelt kjøper bsr tuning blir det vel litt større forskjell eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg