Brattis1 Skrevet Mai 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Hei, Jeg har en Passat som trekker dårlig i bakker. Virker som Turbo kutter ut ved svak belastning(motbakker) Har sjekket med Feilsøkingsverktøy og får følgende feilkoder: 17965,17664,18261. Noen her som har God kjennskap til Passat og som kan si meg hva som bør sjekkes? p.f.t Bjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
idadb Skrevet Mai 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Hmm kan dette være til hjelp? 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation 17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus Siter - 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D - 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI x 00 mod. Mercedes E200 Elegance x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon88t Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 18261 - Powertrain Data Bus: Implausible Message from ABS Controller Possible Causes CAN-Databus related Wiring/Connectors faulty Possible Solutions Check Measuring Value Blocks (MVB) 125+ for plausibility Check Wiring/Connectors from/to ABS Control Module (J104) Sjekk ut http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php?title=Category:Fault_Codes&from=16786%2FP0402%2F001026 Der er det oversikt over de mest kjente feilkoder. Siter VW Passat 1.9TDI 4 Motion 2003 Mercedes-Benz 420 sec 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon88t Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Søk litt på google ang. problemet ditt. Det finnes MANGE norske innlegg ang. VAG sine turbo relaterte problemer Siter VW Passat 1.9TDI 4 Motion 2003 Mercedes-Benz 420 sec 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brattis1 Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Hei, Takker for svarene, nå kan jeg iallefall fortelle mer når jeg tar den til verkstedet. :-( Jeg kan forklare enkelt hva som skjer(Symptom): Når bilen er kald så går motoren tilnærmet normalt bortsett fra at Turbo slår inn mer "plutselig" enn normalt.Når den er varm så slår ikke Turboen inn og spesielt ikke ved belastning,motbakke.Skrues tenningen av/på så går den tilnærmet normalt en god stund for så å gå i "safe mode" igjen (ingen Turbokraft). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Bytt den derre N75-ventilen din.. Er nok der feilen ligger.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brattis1 Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 (endret) Bytt den derre N75-ventilen din.. Er nok der feilen ligger.. :) N75 ventilen ? Hvor sitter den ? Litt merkelig at det skulle være den for feilkodene gjelder ikke den men G62 Engine Coolant Temp Sensor. Kan denne (G62) gi slike symptomer som jeg har? Endret Mai 4, 2011 av Brattis1 Lagt til info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Er ikke den som er årsaken nei. Den kan ha noe med at bilen er treg og starte når den er varm eller kald alt etter som.. Men nå er jo ikke jeg noen audi-ekspert.. :) N75-ventilen finner du nok best på http://www.google.no :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 17664/P1256 - Engine Coolant Temperature Circuit (G62): Open / Short to B+ Possible Symptoms: Difficulties with starting a cold engine. Diesel: an indication is extreme long burning time of the glow indication light. Starting the engine when engine is warmish or warm, idle rpm immediately is 1200 - 3000 rpm. RPM at idle is irregular. With all engine temperatures seldom idle rpm will vary between 900 - 1000 rpm. With engine warm (90 °C) the engine temperature suddenly drops (70 °C) and slowly comes back to 90 °C. Bad acceleration during warming up. Possible Causes: Wiring and/or connections faulty Engine Coolant Temperature Sensor (G62) faulty Possible Solutions: Check wiring and connections Check / Replace Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Possible Symptoms: Reduced power output Limp mode Possible Causes: Boost Pressure too High Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles Har du prøvd å slette feilene og se om begge kommer tilbake igjen? Hvis du har gjort det så hadde jeg byttet ventilen og tempføleren. Jeg kunne lagt ut bilde av hvor ventilen sitter med da må du nesten fortelle hvilken motor du har. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_passion Skrevet Mai 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2011 Hei,har akkurat samme problem/symtomer på min oxo... har du funnet en løsning?? klikker snart på bilen min...jævla lada :-) På forhånd takk for svar ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikita Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 det er megndemassemåleren eller hva det nå heter for noe.... blander alltid på det ordet, men regner med dere skjønner hva jeg mener? Vel, uansett, det kan virke som om det er turboen som ikke gidder, men faktisk denne måleren som trengs og rengjøres/byttes ;) Har en onkel som hadde samme problem, og nå har jeg det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Mai 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2011 n75 ventilen på tdi sitter på en liten brakett rett over ac pumpa under turboen ..jeg byttet denne da min oppførte seg akkurat slik i fjor en gang. ikke hatt problemer siden ..Luftmengdemåleren som Nikita prater på kan også være en løsning. men er nok helst n75 på klikker. har du 1.8 turbo bensin får du kjøpt denne ny hos nbf...har du tdi må du til møller fant jeg ut. lurt å skifte de 3 vakum slangene samtidig som går til denne da de ofte er morkne ...lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg