Gå til innhold

Audi A3 (Resirkulerende ventil og luftfilter)

Ranger emnet


Eikaas93

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Audi A3 1,8 Turbo, som er chipet til 180hk +.

Jeg har hørt at dumpventil på Audien ikke er bra, fordi at:

 

"Dumpventil er ikkje bra på 1.8t. me har luftmengdemåler som måler lufta som turboen suger inn og det blir tilsatt rett mengde bensin i forhold til den lufta som blir målt.

ein dumpventil slepper ut noe av den lufta og dette merker ikkje computeren og du får meir bensin i forhold til luft, det er ikkje bra."

 

Så da er resirkulerende ventil sammen med luftfilter er det rette, og med eit åpent filter høyrer du sugelyden frå turbo og du får ganske grei "dump" lyd av ventilen.

 

Og dersom du chipper så er det anbefalt og bytte resirk ventilen, da den ikkje holder trykk over 1 bar. med chip så lader du fra1-1.3 bar alt etter hvilken chip det er. originalt ladetrykk er 0.5-0.6 bar. Har jo chipet min til 180hk ++

 

resirkventil og luftfilter er da tingen da!

 

Konklusjon!!!

 

1. Jeg trenger hjelp med hvilke resirkventil og hvile luftfilter jeg kan bruke.

2. Hvor jeg skal bestille for at det blir billigst mulig (ifra USA / utlander) vell?

 

Kan dere gi meg link til eventuelt sider, og skrive opp pris. Det hadde jeg satt stor pris på!!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt endel deler på http://global.ebay.com/

 

forge 007 er ein resirk som er mykje brukt på 1.8t. frå 700-1000kr.

 

luftfilter er ikkje noko hokus pokus, skal bare beskytte LMM og turbo for støv og dritt. bør ikkje vere insatt med olje da dette kan ødelegge LMM pris ca 500 for billig og 1500 for dyrere stålfilter eventuellt 2000+ for eit kaldluft inntak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår