Gå til innhold

Koble radio i biler

Ranger emnet


esekiel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Hver gang jeg kobler radio i folkevogn sine biler har jeg en følelse av at jeg gjør noe galt.. Det blir alltid elendig radio, så jeg hørte litt rundt og fikk greie på at det var noe såkalt "aktiv antenne", altså at det er innebygd antenneforsterker? Hvordan kobler jeg så dette fungerer, har nå helt ræva radio i bilen.

Hallo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på det samme. Radioen tar nesten ikke inn en dritt...

 

Har sjekket litt rundt og det virker som orginal spilleren gir strøm via antenne kontakten. Når du bytter ut spilleren får ikke lenger antenna strøm og du vil få VELDIG mye dårligere signaler. Ved å koble 12V på antenna remote vil antenna får strøm igjen og signalene dine er tilbake, høres veldig logisk ut!

 

Bare noen kan bekrefte så er jo det flott :happyhappy:

Hallo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket litt rundt og det virker som orginal spilleren gir strøm via antenne kontakten. Når du bytter ut spilleren får ikke lenger antenna strøm og du vil få VELDIG mye dårligere signaler. Ved å koble 12V på antenna remote vil antenna får strøm igjen og signalene dine er tilbake, høres veldig logisk ut!

 

Bare noen kan bekrefte så er jo det flott :happyhappy:

 

 

 

Du må kjøpe en kablel på Møller som koster 319 kr og en adapter til 24 kroner.

 

Her er svaret fra Møller:

Dette sitter ikke i bilen, men må brukes for å sende strøm i antennekabelen for å få forsterkeren i foten på antenna til å virke. Originale radioer har denne funksjonen, men ikke radioer som selges på ettermarkedet!

 

 

 

så nå vet alle hvorfor de har dårlige radio signaler, regner med dette redder mange frustrerte :)

Hallo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår