Terten Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Hei Tok en motorvask på bilen min her om dagen, 2.3 E motor står i den, fikk litt kondens i fordeler noe som er greit. Men etter vasken har den begynt og ruse seg opp til 3000o/min før den detter ned til 1100 og hopper opp og ned til 2000o/min. Den har jaget slik tidligere men da har det gått bort av seg selv. er det noe jeg kan sjekke for og kansje fikse dette eller må jeg ty til innkjøp av nye givere osv? Er vel ikke noe særlig og starte opp på morran når kald og rett på 3000o/min? Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild65 Skrevet April 28, 2011 Rapporter Share Skrevet April 28, 2011 Hadde samme problem på min 1,8 a4b5. Da fant jeg en råtten vakumslange fra toppdekselet til gasspjeldet. 10 cm ny vakumslange ordnet problemet mitt. Ikke sikker på om det kan være samme problem på din, men det kan jo være verdt å sjekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2011 Ok, da skal jeg få sjekket slangene, jeg har drivi og spylt el cleaner i alle konakter osv. uten noe nytte. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Har nå demontert innsug, vasket innvendig (der var det mye drit), sjekket over vakuum slanger, fant en som går fra luftfilter opp til spjeldhus. denne var morken, kan dette ha noe og si? Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arild65 Skrevet Mai 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2011 Falsk luft kan gi de merkeligste utslag. Bare å bytte slangen om den er morken, så har du iallefall utelukket den feilkilden. Ikke dyrt heller, selges i metervare hos rekvisitasjapper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Byttet slangen uten resultat. Så nå funderer jeg på om det kan ha noe med bensinen og gjøre. Siden motoren ruser seg opp uten jeg gir gass. SÅ da er det store spørsmålet hva er galt, når jeg kobler ut LMM så står den bare og små hopper på 1200 omdr. og ruser seg ikke opp når jeg starter opp. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terten Skrevet Mai 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Hvor finner jeg den feil kode greia i bilen? folk sier 2 ledninger under dash på fører sia men finner de ikke. Siter 92' VW Passat stv 2.0 8v - Solgt 95' Audi 100 stv - Bruksbil - Solgt 92' Audi 100 stv - Prosjekt/Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2011 Signaturen din sier '92 A100, altså type C4. I såfall er de å finne i sikringsboksen under panseret (og du har postet under feil forum ;) ) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html#post1955420 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg