Technboy Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Han som jeg kjøpte min vento av sa at det var dårlig kontakt bak på instrumentet. Har sjekket ut dette på jobben og på papiret står det at man skal ta av ratt for og får og få ut instrumentet. Er det noe mulighet og få fikset dette uten og ta av ratt eller ta ut instrument. Kenneth ;D Siter Kenneth E. Eriksen () Audi A4 03" 1.8T Quattro. (Solgt) VW Golf 3 92" 1.8. (X)VW Vento 95" 1.8. (X) Ford Escort 95" 1.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Trenger ikke ta av rattet. I hvert fall ikke om du har høyde-justerbart ratt. Ta ut lysbryter til venstre for instrumentet. Ta av deksel nederst til h for instrumentet. Skru ut skruene som nå er synlig og ta ut dekselet foran instrumentet. Skru ut skrue på h og v side og vipp instument mot deg. Ta av kontakt bak, og ta ut instrumentet. Ellers så er det minst like sannsynlig at problemet er i giveren bak i bensintanken, men du kan jo ta litt kontaktrens på en ting om gangen. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technboy Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 Er det noe mulighet og fikse elektriske ledninger på pumpa? Eller sette inn en annenform for måler? Siter Kenneth E. Eriksen () Audi A4 03" 1.8T Quattro. (Solgt) VW Golf 3 92" 1.8. (X)VW Vento 95" 1.8. (X) Ford Escort 95" 1.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 (endret) Skru opp det runde lokket på høyre side foran i bagasjerommet. da kommer du til tanken, med tilkoblingnene for pumpe og måler. Prøv først å ta av kontakt og rense. Neste steg blir evt. å åpne luke til tanken og bytte måler. Det er to varianter av måler, en sitter fast på bensinpumpa, og en med separat måler. Kjøper du en komplett en hos hoggeren, så kan du bruke hvilken som helst av de to variantene. Om du vurderer et tank-dykk, så er det en fordel om tanken er nesten tom. -- Endret Juni 8, 2011 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technboy Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2011 Veit hvor dette sitter og er ;D Jobber med VW/Audi/skoda men ingen på jobben har vært borti golf 3/vento XD Har måler på pumpa. Lik passat 3C. Kan prøve og rense kontakt. Siter Kenneth E. Eriksen () Audi A4 03" 1.8T Quattro. (Solgt) VW Golf 3 92" 1.8. (X)VW Vento 95" 1.8. (X) Ford Escort 95" 1.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technboy Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Har renset kontakt og sett etter lednignsbrudd ingen brudd og se. Ikke noe forskjell Siter Kenneth E. Eriksen () Audi A4 03" 1.8T Quattro. (Solgt) VW Golf 3 92" 1.8. (X)VW Vento 95" 1.8. (X) Ford Escort 95" 1.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Du har ikke beskevet hvordan bensinmåler oppfører seg. Står den fat på min, eller max, eller er den ustabil (hopper) ? Prøv å ta av kontakten igjen, og prøv å kortstlutte mellom kontaktene for måler med tenninga på. Uten motoren i gang, så unngår du at det er spenning til pumpa som du evt kunne kortslutte ved et uhell. Brun og Lilla/Sort er lederne til måleren. Om det å ta ut kontakten, eller kortstlutte lederne gir reaksjon i måleren, så vet du at den + ledningsføring er OK og at feilen må ligge i senderen i tanken. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technboy Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Skrur på tenningen flytter den seg så vidt men står på min. Mener du at jeg skal koble ledning i mellom "pluss" og "minus" ledninger til måleren? Siter Kenneth E. Eriksen () Audi A4 03" 1.8T Quattro. (Solgt) VW Golf 3 92" 1.8. (X)VW Vento 95" 1.8. (X) Ford Escort 95" 1.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Ja, først tar du av kontakta og ser etter reaksjon. så tar du en ledning eller noe og kobler mellom de to lederne og ser etter reaksjon. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Technboy Skrevet Juni 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Var ikke noe reaksjon Siter Kenneth E. Eriksen () Audi A4 03" 1.8T Quattro. (Solgt) VW Golf 3 92" 1.8. (X)VW Vento 95" 1.8. (X) Ford Escort 95" 1.6. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 De må det vel være instrumentet, elle ledninger som er defekt da. Jeg vet ikke noen metode for å reparere måleren i instrumentet. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.