A.R.Giulietta Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Skal du ha 2 stk t4? Hva slags sprut skal du kjøre på? Hva slags turboer og hvilken A/R? Siter Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt Alfa Romeo GTV6 -85 Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 aner ikke hvem sprut jeg skal bruke, jeg må ha noe jeg kan få godkjent. så håper på å få noen innspill fra noen som har gjort lignende prosjekter før. jeg skal mest sansynlig bruke 2 turbonetics vanessa, fra hurrycane serien. 96 ar Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjelde Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 Dritkult ! Siter Volkswagen Golf 2 gti 16v (130hk)--1988mod Kræsjet : (Yamaha Dtx 125ccm 2006 (26hk)--2005modVolkswagen golf 2 gti 16v (130hk)--1987modAudi A4 B5 tdi (150hk)--1995mod Volvo 240 gasser TURBO -- 1985mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.R.Giulietta Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 aner ikke hvem sprut jeg skal bruke, jeg må ha noe jeg kan få godkjent. så håper på å få noen innspill fra noen som har gjort lignende prosjekter før. jeg skal mest sansynlig bruke 2 turbonetics vanessa, fra hurrycane serien. 96 ar Hvorfor 2 stk? Har du sjekket compressormapet på denne turboen? Jeg har prøvd å søke litt nå uten å umiddelbart finne noen, men kan ikke helt forestille meg at det er noen fordel med 2. Spesielt ikke om du skal kjøre med så lav effekt. Du risikerer å havne på et fryktelig inneffektivt område på turboen, og i tilegg få et unødvendig turbolagg. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at en turbo med et 78 hjul er særlig glad i +- 20 lb/min på 1,3/1,5 i pressure ratio. Siter Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt Alfa Romeo GTV6 -85 Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 har ikke gått inn i tekniske detaljer på turboen, men har en bekjent som har brukt 1 stk på en e36 325 ca 260hk) og det fungerte bra. derfor tenkte jeg dobbelt så stor motor, dobbelt så mange turboer. har du noen andre anbefalinger ? virker som du er rimelig terpa på det her :) Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.R.Giulietta Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 De 2 kanskje viktigste tingene ved turbokonvertering er matching opp imot kompressormap og ønsket effekt og antatt trykk man lander på (ca trykk), samt justeringsmulighet av tenning og bensinmengde. Motoren din vil trolig "lett" gi 450 hk ved en halv bar trykk, trolig gir den bortimot 500. En T76 turbo ser ut til å kunne matche deg ganske godt fra 400 til bortimot 1000 hk (i teorien). Så det er ikke usannsynlig at Hurricane vanessaen også er med et stykke opp. Og med dobble kulelagere så spoler den sikkert fort. http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ http://www.megamanual.com/index.html http://www.megamanual.com/v22manual/mturbo.htm Siter Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt Alfa Romeo GTV6 -85 Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.R.Giulietta Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 De 2 kanskje viktigste tingene ved turbokonvertering er matching opp imot kompressormap og ønsket effekt og antatt trykk man lander på (ca trykk), samt justeringsmulighet av tenning og bensinmengde. Motoren din vil trolig "lett" gi 450 hk ved en halv bar trykk, trolig gir den bortimot 500. En T76 turbo ser ut til å kunne matche deg ganske godt fra 400 til bortimot 1000 hk (i teorien). Så det er ikke usannsynlig at Hurricane vanessaen også er med et stykke opp. Og med dobble kulelagere så spoler den sikkert fort. http://www.squirrelpf.com/turbocalc/ http://www.megamanual.com/index.html http://www.megamanual.com/v22manual/mturbo.htm Siter Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt Alfa Romeo GTV6 -85 Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 turboER :p ta deg en prat med e30big her inne, han vet nok det meste om slike motorer og vet garantert hvilke turboer som blir bra til ditt bruk :-) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet September 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 ta deg en prat med e30big her inne, han vet nok det meste om slike motorer og vet garantert hvilke turboer som blir bra til ditt bruk :-) hehe, ja han gjør nok det :) fulgte nøye med når han bygget e34'n :) sinnsyk bil! Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet September 16, 2012 Rapporter Share Skrevet September 16, 2012 ja var det jeg tenkte serru :-) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 i dag blei turboer bestilt, det blei T70 :) kommer om et par uker :) Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strat0s Skrevet September 21, 2012 Rapporter Share Skrevet September 21, 2012 ÅFYFAEN SO RÅTT!! Følger med her!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Er ganske inspirerende å lese om slike prosjekter som dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode-goes-ford Skrevet September 28, 2012 Rapporter Share Skrevet September 28, 2012 Helt fantastisk stilig! :) Elsker Manta A, og motorvalget ditt var heller ikke galt! :D Skal følges med på! Siter '91 Ford Sierra 2.0i DOHC Sedan x '92 Ford Sierra 2.0i DOHC Coupè delebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2012 turboene er kommet og funnet plassen sin, begynner på eksosen i morra. fått laserskjert flenser til toppen og turboene :) Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg