Gå til innhold

bruktbil 30 000 Langkjøring (Komfort) (løst)

Ranger emnet


OlaDonnk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er p� jakt etter ny bil og hendvender meg her i h�p om og f� litt "hjelp".

Dette er f�rste post p� dette forumet, s� be gentle.

 

Som tr�d tittlelen seier s� er eg p� jakt etter ein bruktbil til max 30 000 Der komfort er f�rste prioritet.

 

Bilen blir hovedsaklig brukt til kj�ring mellom "�st og vest" t.d. Oslo - Bergen.

 

Merke har ikkje all verden og sei s� lenge det ikkje er Mercedes, pr�ver ogs� og styre unna audi da eg har h�rt at nyere billige biler der er somregel billige der og da, men dyre p� sikt men om det stemmer det veit eg ikkje.

 

H�pet er og f� en bil av nyere model dvs. 95\96 og oppover.

 

Konkrete merker eg har sett p� er:

VW, Toyota, Suzuki, Saab, Volvo, Lada, Skoda, Mazda, Nissan, Citroen

 

H�per det er noen som har tips og r�d.

 

Beklager eventuelle skrivefeil.

Endret av OlaDonnk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrer meg litt over lista di. Komfort har pri1, så velger du bort MB, men har med Suzuki, Volvo, Lada, Mazda og Nissan. Til 30 K får du ikke mye komfort i noen av de. Finn deg en grei MB w124 du, om den er fra 80 tallet spiller ingen rolle hvis den er tatt vare på. MYE mer komfort enn i en 96 Suzuki Baleno

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, om komfort er første prioritet, og det skal brukes til pendling, så vil jeg tro driftsøkonomi teller.

Det bør vel og være en solid bil.

 

Er rust noe tema du bryr deg veldig om?

 

Førstevalget mitt i den prisklassen må vel være en `93 eller nyere E250D, 2,5 20V sugediesel på 113 hk, går helt greit, billig i drift og lite trøbbel, komforten er og noe for seg selv.

Ellers er vel alt av diesel utenom 200D aktuelt, 200D går billig, men dårlig(72hk)

Automat anbefales.

 

Kikk etter en bil som er tatt vare på, om den ser jævlig ut kan vel være det samme så lenge bilen har fått nødvendig vedlikehold og reparasjoner, det skumleste med disse bilene er at enkelte tror de kan gå i årevis uten vedlikehold, det gjør de og, men det sier stopp og problemene kommer.

 

Andre ok motoralternativer er 200E og 220 E, begge 16V, de eldre 8V bensinmotorene går også billig på skikkelig langkjøring, men er litt tørste ellers.

 

Ellers så kan du gjøre kupp blant W210 om du ike bryr deg om rust, det er kjempegode biler å kjøre, ok å holde bra teknisk, men majoriteten av dem har rustproblemer.

 

Skal du ha noe som går skikkeig billig går du for en gammel golf/jetta 1,6 D, men så var det dette med komfort.

 

ellers bør du glemme mesteparten av lista di om komfort er aktuelt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undrer meg litt over lista di. Komfort har pri1, så velger du bort MB, men har med Suzuki, Volvo, Lada, Mazda og Nissan. Til 30 K får du ikke mye komfort i noen av de. Finn deg en grei MB w124 du, om den er fra 80 tallet spiller ingen rolle hvis den er tatt vare på. MYE mer komfort enn i en 96 Suzuki Baleno

 

mhm som sagt så er ikkje bilkunskapene på topp :P med tanke på hva som er best osv. grunnen til at eg ville ha nyere bil er\var at eg føler at sjansen er mindre for at du må reparer noko der :P men kan som sagt ta feil :P (Lada var bare for spøkens skuld :P) men

 

Uansett, om komfort er første prioritet, og det skal brukes til pendling, så vil jeg tro driftsøkonomi teller.

Det bør vel og være en solid bil.

 

Er rust noe tema du bryr deg veldig om?

 

Førstevalget mitt i den prisklassen må vel være en `93 eller nyere E250D, 2,5 20V sugediesel på 113 hk, går helt greit, billig i drift og lite trøbbel, komforten er og noe for seg selv.

Ellers er vel alt av diesel utenom 200D aktuelt, 200D går billig, men dårlig(72hk)

Automat anbefales.

 

Kikk etter en bil som er tatt vare på, om den ser jævlig ut kan vel være det samme så lenge bilen har fått nødvendig vedlikehold og reparasjoner, det skumleste med disse bilene er at enkelte tror de kan gå i årevis uten vedlikehold, det gjør de og, men det sier stopp og problemene kommer.

 

Andre ok motoralternativer er 200E og 220 E, begge 16V, de eldre 8V bensinmotorene går også billig på skikkelig langkjøring, men er litt tørste ellers.

 

Ellers så kan du gjøre kupp blant W210 om du ike bryr deg om rust, det er kjempegode biler å kjøre, ok å holde bra teknisk, men majoriteten av dem har rustproblemer.

 

Skal du ha noe som går skikkeig billig går du for en gammel golf/jetta 1,6 D, men så var det dette med komfort.

 

ellers bør du glemme mesteparten av lista di om komfort er aktuelt.

 

Takk for tipset :) bør vell kanskje ta titten på mb da siden derre snakker så varmt om dem :) rust og "standar" på bilen har mye og sei motor er ikkje det viktigste så lenge den går ok, ikkje virker død eller slapp. Er ikkje redd for og bli møkkete på hendene men har lite muligheiter for og skru der eg bur nå så håper på og finne ein bil som slipper og skrues på.

 

 

opel? denne og anbefale? Syns personlig den var gått litt vell langt 260 hadde håpet på og krype under 200 000 km men hvor realistisk dette er litt usikkert ser eg når eg nå har sitti og leite :)

Endret av OlaDonnk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre mitsubishi galant er også svært behagelige, spesielt de mellom 88 og 92. Finner du en med automat, er det enda bedre. Ellers er MB124 et bra valg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, en bra 124 er din beste venn, dessverre vil en ikke bra gjerne være ditt verste mareritt, siden slike biler som oftest er neglisjert over lang tid.

 

JCHE over her kjøpte seg en 230TE for en tid tilbake, det tror jeg han angret sterkt over, hvorvidt han var uheldig og fikk ett dårlig eksemplar eller om han fikk ett vanlig eksemplar skal ikke jeg diskutere, men ett bra eksemplar viste det seg iallefall ikke å være.

 

Jeg mener at i din prisklasse er det noe av det mest komfortable og driftsikre du kan finne, de begynner dog å trekke på årene, og biler med km-stand under 200k er ikke dagligdags.

W210 er jo hakket nyere, og er som nevnt tidligere ganske rimelige i pris, mye pga rustproblemer, teknisk omtales de som veldig bra.

 

At noen kommer med ei annonse av en Vectra B til en som skal pendle øst/vest er for meg skremmende, setene i slike er ikke laget for å ta vare på rygger over lang tid(ikke de jeg har prøvd iallefall), kjøre er de helt ok.

 

Har du muligheten, ta deg god tid, finn rette bilen, samme om det er MB eller mazda.

 

Det er iallefall fra min side ett forslag til noe som kan gi deg mye bil for pengene.

Flere gode forslag dukker helt sikkert opp.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, en bra 124 er din beste venn, dessverre vil en ikke bra gjerne være ditt verste mareritt, siden slike biler som oftest er neglisjert over lang tid.

 

JCHE over her kjøpte seg en 230TE for en tid tilbake, det tror jeg han angret sterkt over, hvorvidt han var uheldig og fikk ett dårlig eksemplar eller om han fikk ett vanlig eksemplar skal ikke jeg diskutere, men ett bra eksemplar viste det seg iallefall ikke å være.

 

Jeg mener at i din prisklasse er det noe av det mest komfortable og driftsikre du kan finne, de begynner dog å trekke på årene, og biler med km-stand under 200k er ikke dagligdags.

W210 er jo hakket nyere, og er som nevnt tidligere ganske rimelige i pris, mye pga rustproblemer, teknisk omtales de som veldig bra.

 

At noen kommer med ei annonse av en Vectra B til en som skal pendle øst/vest er for meg skremmende, setene i slike er ikke laget for å ta vare på rygger over lang tid(ikke de jeg har prøvd iallefall), kjøre er de helt ok.

 

Har du muligheten, ta deg god tid, finn rette bilen, samme om det er MB eller mazda.

 

Det er iallefall fra min side ett forslag til noe som kan gi deg mye bil for pengene.

Flere gode forslag dukker helt sikkert opp.

 

 

Har god tid :) planen var og prøve og ha den i hus til rundt juni. kontaktet en kjenning som er bruktbil sjef på bilforetning og han skulle holde utkikk om det dukka opp noko eventuelt prøve og fikse en privat handel om han kom over noko bra :) men har ingen hast :)

 

Kom over denne annonsa i går:

http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=2134727

 

Dette ser jo ut til og være enten fake eller veldig svindel :P sende annonsøren en epost ventrer fremdels på svar :D hadde vært artigt og se hva han svarer :P

 

men fortsetter og kikker... plutselig dukker det opp eit kupp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Vectran tenkte jeg først å fremst på den slitesterke 1.7 diesel motoren, og at den går på halvliteren på mila. Ryggen min er ikke veldig god, men jeg synes setene i Vectran er gode å sitte i og jeg kjørte my langt når jeg hadde min. Han jeg kjøpte den med brukte den også til lang kjøring. Ivertfall på i B vectran som jeg linket til. I A vectra er ikke setene like gode.

 

Ellers så kan du jo se på Opel Omega, der får du mye for pengene og det er veldig komfortable biler.

 

Peugeot 406 og Citroen Xantia kanskje? De skal vel være komfortable, men jeg vet veldig lite om dem.

 

Jeg har ikke blitt imponert over setene i 124 mercedesen men bilen i seg selv er vel komfortabel, i w210 derimot var som å sitte i en lenestol mens jeg kjørte.

 

Passaten du linker til: Jeg ble i allefall skeptisk. Står i annonsen at deter bensin, når det er en disel. feil omregavgift er oppgitt. Skilt nummer ikke oppgitt.

Endret av DelPiero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal iløpet av uka se på en volvo 460 2.0 96 mod gåt 89 000 km.. Noen som har erfaringer rundt disse? Broom.no reklamerte med bruktbil fra helvete :P Er ein eldre herremann som har hat bilen så denne er ikkje ungdomskjørt. selgeren skal ha 30 for den men skal prøve og få den ned litt ;) ideen var og bestille kontroll til bilen før eg sjekka den siden den skal eugodkjennes innen september og vill ikkje kjøpe skruprosjekt. Noen som veit om det er mulig og få eller er det like greit og bare bestille eu godkjenning med en gang? og få pruta det av på prisen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

460 har vel renaultmotor og litt diverse... Har ikke hørt mye bra om disse bilene, men får du halvert prisen så kan det være en grei deal.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår