Gå til innhold

Ser etter ny bil og er litt usikker på hva jeg ska gå for.

Ranger emnet


DelPiero

Anbefalte innlegg

Prisklasse er opp til ca 80 000kr ferdig på veien, men gjerne mindre :P

 

Jeg vurderer en av de siste ugavene av Vectra B 99-2002.

En av de første utgavene av Monde mk3, 01/02 modell

Eller den av de første av Vectra C 02-03

 

Med Vectra B får man jo utprøvd teknikk der noen av barnesykdommene kanskje er luket vekk?

Det er også den bilen jeg har mest kjennskap til, da jeg har hatt en 96 modell før.

 

Er det noen som har en formening rundt disse? og evt noen som har erfaringer med med flere av modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mindre en modellen jeg har nevnt over.

Må være god plass til fører, er ganske lang å må få strekt ut beina ordentlig.

Relativt sprek motor hadde vært greit, trenger ikke være noe fartsmonster men sånn at det går ant å kjøre forbi uten problemer.

Bør se tålelig bra ut.

Prøver å finne en bil med lav km, servicehefte og lite rust.

 

Ønsker først å fremst tilbakemeldinger på modellen jeg har nevnt, men tar i mot andre forslag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bedre å kjøpe siste utgave av den forrige generasjonen, framfor første utgave av neste generasjon. Vectra B er jo greie biler det, bare du unngår de minste motorene. Der var det vel mye trøbbel med oljeforbruk hvis jeg ikke husker feil.

 

Mondeo mk3 før facelift (2003) har jeg hørt mye rart om, men vet ikke hvor mye av det som stemmer. Knallfornøyd med min Mondeo ihvertfall, men det er jo en 2004...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert Omega, men tror kanskje de drar litt mye bensin, i allefall MV6 :P

 

JCHE: Ja jeg tenker det samme som deg egentlig, at det er bedre å kjøpe siste utgave av generasjonen. Du har rett i oljeforbruket på 1.6 litern fram til 99 ja. 1.6 blir litt lite uansett synes jeg. Mondeo fra 04 blir nok for dyrt, så da er det kanskje lik så greit å droppe Mondeo MK3 i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo en del japansk som kan være verd en kikk også.

Hadde du ikke nevnt "ikke rust" så ville jeg foreslått en titt på MB W210, mye billig og bra der, mye pga rustproblemene, ikke alle som er så utsatt dA.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår