Kristoffer88 Skrevet April 14, 2011 Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Hei Har akkurat kjøpt Audi S4 B5 modell 2000 gått 111000 miles(ca 178000km). Den ble importert fra USA nylig, og ble kjørt fra Drammen til Stavanger igår(13/3-11). Vel hjemme i Stavanger sto bilen på tomgang i 10 min før jeg kjørte en liten tur. Kjørte ut på hovedveien i 1.gir, og rundt 4000rpm var det som turboen "kuttet" all kraft. Ble selvfølgelig VELDIG engstelig og tenkte at turboen hadde tatt kvelden. Men etterhvert fant jeg ut at turboene "virker" da jeg hører lyden av dem. Er ikke noen ulyder egentlig. Men etter dette begynte bilen å "fjuske" eller "hoste" litt fra gasspådrag i ca 1500 til 2500rpm. Føler ikke at turboene slår inn før 4000rpm nå, så noe er galt! Har søkt litt på nettet og fant et begrep kalt Limbo-mode eller noe sånt. Tenker kanskje noen sensorer osv. Noen som har erfaring med dette eller vet hva som kan være galt? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 14, 2011 Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Begynn med å ta diagnose, er enklere det enn å begynne å bytte deler ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer88 Skrevet April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Takk for svar! Men har ikke slikt utstyr, så får vel levere bilen til Audi Senteret på Forus. Tenkte å spørre om noen hadde erfaringer med det før jeg leverte inn bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 14, 2011 Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Det du kan gjøre (som er gratis) er å sjekke slanger ifm innsug, N75, WG mm. Feil på N75 er en gjenganger. Ellers kan du bruke søkefunksjonen, er mengder med tråder om samme tema ;) http://www.bilforumet.no/search.php?searchid=69088 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer88 Skrevet April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Får se om jeg klarer det senere idag. Men det var så rart at det skulle skje etter at jeg hadde kjørt 500km i strekk. Litt kjipt å finne ut at noe er galt første dagen man har bilen :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet April 17, 2011 Rapporter Share Skrevet April 17, 2011 Bilen går sannsynligvis i nødmodus promgramm av enn eller annen grunn.Kutter da turbotrykket.og du får berre grunntrykket som wastegaten er innstilt til.Sikkert berre en sensor som kødder det til ja.Du får ta en diagnose på bilen og lese feilkoder. Hei Har akkurat kjøpt Audi S4 B5 modell 2000 gått 111000 miles(ca 178000km). Den ble importert fra USA nylig, og ble kjørt fra Drammen til Stavanger igår(13/3-11). Vel hjemme i Stavanger sto bilen på tomgang i 10 min før jeg kjørte en liten tur. Kjørte ut på hovedveien i 1.gir, og rundt 4000rpm var det som turboen "kuttet" all kraft. Ble selvfølgelig VELDIG engstelig og tenkte at turboen hadde tatt kvelden. Men etterhvert fant jeg ut at turboene "virker" da jeg hører lyden av dem. Er ikke noen ulyder egentlig. Men etter dette begynte bilen å "fjuske" eller "hoste" litt fra gasspådrag i ca 1500 til 2500rpm. Føler ikke at turboene slår inn før 4000rpm nå, så noe er galt! Har søkt litt på nettet og fant et begrep kalt Limbo-mode eller noe sånt. Tenker kanskje noen sensorer osv. Noen som har erfaring med dette eller vet hva som kan være galt? Takk for svar! Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg