Caravelle T3 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 (endret) Hei! Kjøpte for en stund siden en Caravelle Coach ombygget til 5E, visstnok 2,3liter fra Audi 90, 136hk. Vet ikke mer tekniske data pr. i dag, og har ikke bilen her. Problemet kommer få minutt etter oppstart, da får den plutelig for seg at den skal begynne å kutte tenningen. Den stopper, og om den får hvile litt starter den som regel med en del kinning skyting, hosting og harking. Lurer på hvor det er lurest å begynne på noe sånt? Skulle også hatt elskjema på motor/bil, da det ikke er koblet opp instrument for oljetryk, vanntemp osv. Ombyggingen er forresten godkjent og står i vognkort :) ( Godkjent med 2,3l 5syl:D ) Endret April 12, 2011 av Caravelle T3 Siter 1990 Grom C 112i aut 1990 Caravelle Coach 5E 2001 T4 TDI vare Driftsleder Bjørnestad Skisenter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Har du verifisert at det er tenningen som ikke er tilstede når motoren stopper? Er det en NG-motor det er snakk om? I såfall står oljetrykkbryterene på blokka ca rett under tennplugg nr 2, bilder under. El.skjema på selve motoren kan jeg nok hjelpe med, men ikke til din Caravelle. Temp.sensorer. Den store er til temp.visning og den lille er til ECU. Oljetrykkbrytere og bankesensoren rett bak. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caravelle T3 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Har en turteller som er ettermontert, denne får vel signal fra coil. Denne kutter samtidig med motor, dermed har jeg konkludert med tenning. Vet ikke motorkoden, er på jobb på fjellet. Skal sjekke når jeg kommer hjem :) Siter 1990 Grom C 112i aut 1990 Caravelle Coach 5E 2001 T4 TDI vare Driftsleder Bjørnestad Skisenter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 (endret) Turteller henter som regel signal fra ECU for tenning på KE3-Jetronic. Signalet kommer fra hallgiveren og inn til ECU for motor. Signal til turteller kommer som sagt normalt fra ECU for tenning, men det kan være annerledes på din ;) Sjekk om hallgiveren fungerer som den skal, samt måle at du har spenning inn på hallgiver (når motor har stoppet). Sjekk også om den gir ut pulser når du prøver å starte (men ikke får start). Sjekk kabling fra hallgiver til ECU og tilbake til coil. Her har du litt å tygge på ;) Endret April 12, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caravelle T3 Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Takker så langt :) Siter 1990 Grom C 112i aut 1990 Caravelle Coach 5E 2001 T4 TDI vare Driftsleder Bjørnestad Skisenter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Husk at det er to forskjellige NG-motorer i Audi 80/90 B3 2.3E og ikke stol blindt på det skjemaet jeg la ut. Det er til 2.3E AAR-motoren. Finn først motorkoden så skal jeg legge ut det til NG-motoren om det er det du har. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg