Gå til innhold

Min "White" A4 B8

Ranger emnet


christofr

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte å lage en tråd om min "nye" a4 for å kanskje kunne få noen idéer/tips o.l til forskjellige mods osv. Nærmer vel seg en måned siden jeg plukket opp bilen. Er en 2008 modell og er veldig fornøyd med kjøpet hittil, har ikke funnet noen feil/mangler enda og virker som forrige eier har tatt godt vare på bilen. S-line understell fra quattro, skinninteriør, full navigasjon ++

 

Sommer: 235/35ZR19

Vinter: 225/40-18

 

Kommende mods:

Lamin-x 6% tint film på hoved, bak og grøftelys DONE

Solfilm 35% fra SWG Norge helt frem DONE

Rieger bagasjeroms "spoiler"/list - hvit DONE

Rieger bakrutesenker - hvit Skal monteres!

Votex diffuser med uttak for enkel eksos på hver side DONE

Votex sideskjørt DONE

Simons rustfritt eksos DONE

Led pærer i kupe / skiltlys DONE

PIAA / HOEN -> grøftelys DONE

BSR PCC3 chip(?)

MRR HR3 8,5x20 235/30/20 DONE

Fjerne emblemer på bakluke med unntak av audi ringene! DONE

Needle sweepDONE

Lap timer DONE

100% styrke på LEDlysene DONE

 

 

 

Har også tenkt litt på å få taket lakkert i svart piano, har sett lignende B8'er med dette, syns det var fresht(:

 

Kom gjerne med tips!

 

Flere bilder kommer etterhvert!

[ATTACH]22167[/ATTACH]

post-60947-13804853220838_thumb.jpg

Endret av christofr

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kom 2008-modeller med de lyktene? Trodde det kom i 2009, eller tar jeg feil nå?

 

Hvor mange % lysgjennomslipp tok du på rutene mellom a- og b-stolpe egentlig? Hva er det som er "max" før det blir upraktisk/ulovlig?

 

Ja, B7 (tidligere karosseri) ble produsert mellom 2005 til 2007 og den nye B8 utgaven kom i 2008. På siderutene bake og bakruten er det vel 60% lysgjennomslipp, på disse rutene skal du bare sote så mye du vil, men har hørt at du uansett skal klare å se blålys gjennom bakruten. Siderutene fremme skal være helt blanke med mindre dem er levert sotet fra fabrikk. Hadde tenkt å ta 80% lysgjennomslipp fremme, men må se det litt ann hva som blir best:)

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn?

Har selv sotede vinduer bak og i bakruta (stasjonsvogn) og de unga som må sitte der syntes det er slitsomt å ikke kunne se ut. Det virker som om de blir fortere bilsjuke. Hatt noen tilfeller hvor flere har sittet på og de har klagd over å bli kvalme (det var ikke pga kjøringa..hehe)

Guttungen sitter nå forran og kjerringa bak. En annen ting er at har du automatiske avblendbare speil (for lys fra biler bak) så mister de sin funksjon iom lyset ikke blir sterkt nok for avblending (akkurat som skiboksen ødelegger for regnsensoren)

Ang adapter så har jeg eget uttak i hanskerommet (?). Det er en egen ledning som jeg fikk av møller da jeg kjøpte bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det kan være noe irriterende for barn, men kanskje du hadde for mørk soting ? Med 60% lysgjennomslipp skal det ikke være noe problem å se ut, men skjønner at man kan bli noe bilsyk av det. Hvem vet? kanskje du egentlig er litt for brå i svinger? hehe

 

Har ikke barn, iværtfall ikke enda, tror det blir hund på oss hvis det først skulle "investeres" i noe :usa:

har "heldigvis" ikkje automatisk blendbart speil. hmm, hvilken ledning har du da? jeg har bare noe liggende i bunn av armlenet som det tydeligvis må kobles adapter på, kan ordne bilder senere. du har stasjonsvogn i samme type? fornøyd eller? syns dem er dritfine familiebiler:D

 

Her er noen fler bilder (beklager noe uggen kvalitet på noen av dem, glemmer bestandig å ta med meg speilreflekskamera og ender opp med iphone:cool:)

 

Montering av LED pærer i fremre kupe:

DSC03326.jpg

 

DSC03328.jpg

 

Original pære VS led pærer

DSC03338.jpg

 

DSC03342.jpg

 

Ferdigmontert fremme:

DSC03345.jpg

 

"Ferdigmontert bake" ene ledpæren lyser tydeligvis bare halveis, skal dra nedom å få byttet denne i dag!

bilde4.jpg

 

Skiltlys original vs led

bilde1.jpg

 

bilde2.jpg

 

Ferdig resultat

bilde3.jpg

 

bilde5.jpg

 

Montering av xenonmatch i grøftelys:

DSC03356.jpg

 

Litt skitten bil:D

DSC03351.jpg

 

HOEN pære vs original

nygrftelys.jpg

 

Resultat:

grftelysbegge.jpg

 

fraside.jpg

Endret av christofr

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offa mei, tror jeg må investere i ny A4, f**n å lekre de bilene er :respect

 

hyggelig å høre at det er flere som liker dem:D. var faktisk litt usikker på om jeg skulle gå får tidligere karosseri (b7), digger disse også! hva har du idag da?:)

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pr. i dag har jeg det som står i signaturen min. Men kjøper nok en A6 C5 eller C6 til sommer'n :)

Har veldig lyst på A4 B7 evt. B8, men jeg kommer til å selge Touran og med ett egenkapital på 30-45.000 + det fra salget av Touran'en tror jeg ikke det er nok til en B7/B8 gitt :)

Har lån på Touran, så tar ikke opp enda ett :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v6? gromt, er vel fin lyd derfra;). syns touran er litt rå, litt senket, xenon og litt småsnacks er alt som skal til ! (y). tenkte da på evt innbytte i touran og kjøpe en c5 eller c6 eller kjøp/salg privat?

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nåværende 19" SAXO sommerfelger som forøvrig er til salgs. Avtale med forrige eier var at disse skulle leveres 100% fri for riper/skader, derfor har disse akkurat vært inne til oppretting og lakkering, prisen kom på 6000,- for jobben så disse er i strøken stand. Gi bud hvis det er noen som er interresert! boltsirkel 5x112

94_-1193745758.jpg

 

Har sett på disse felgene fra rotiform, ikke et vanlig syn i norge håper jeg, blir 19x8,5, da de plutselig skulle ha 10 000 ekstra bare for at 20x8,5/9 måtte spesialbygges tydeligvis.

167008_10150343737555048_264929400047_16230018_5519128_n.jpg

 

Hadde først ekstremt lyst på samme felgene som "mission" sin a4 har, men denne bilen ble nylig solgt til en kar som bor i nærheten.. litt kjedelig med samme type bil på samme type felger, vil jo ikke virke wannabe, hehe!:D bilde er stjelt fra hans tråd:

5.jpg

 

 

Noen som har tips om andre typer felger som ville passet?

Endret av christofr

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se, men blir nok salg-kjøp. Er en bekjent av meg som har lyst på Touran, så kan hende han kjøper den :)

Ja, er sprek lyd i A6'en, akkurat kosta på eksos til den så den brommer fint nå :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se, men blir nok salg-kjøp. Er en bekjent av meg som har lyst på Touran, så kan hende han kjøper den :)

Ja, er sprek lyd i A6'en, akkurat kosta på eksos til den så den brommer fint nå :)

 

du får poste noe bilder hvis det blir nykjøp :pimp

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny eksos kommet i hus! Men kan dessverre ikke starte montering før jeg får oem votex diffuser som har uttak på begge sider, denne er bestilt fra tyskland, men enda en uke eller to før levering. Har også laminx tintfilm, rieger bakrutesenker og bagasjelist/spoiler på tur.

 

bilde1-1.jpg

 

bilde2-1.jpg

 

bilde3-1.jpg

Opel Astra 1.6GL 1996

Audi A4 2008 2.0TDI - solgt

Opel Vectra 2.0TURBO Komb. Elegance 2004 - solgt

Audi A4 1999 LIM - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår