Arfas Skrevet April 8, 2011 Rapporter Share Skrevet April 8, 2011 Hei! Er det bare og bytte bremseskiver på min Hyundai Elentra 97? Eller må jeg bytte Hjullager samtidig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 8, 2011 Rapporter Share Skrevet April 8, 2011 Om du skal skifte bremseskiver bak så kan det hende det er kon lager der, er en del jobb så da er det nesten like greit å sette på nye lagre med en gang. Om det er foran så sitter ikke hjullagrene i bremseskiva. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vims Skrevet April 8, 2011 Rapporter Share Skrevet April 8, 2011 Bak er det bare å skru av caliper og festet og så bytte skiven.hjullageret sitter i navet så det trenger du ikke å bytte.(hvis det ikke er slitt da) Siter *1994 Nissan Primera 2.0 slx(Solgt) *2000 WV passat 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonique Skrevet April 8, 2011 Rapporter Share Skrevet April 8, 2011 Hvis det er likt som på coupe så kan du regne med å måtte bytte hjullager foran ja : ) Og da bør du ha tilgang til en verkstedpresse. Siter Hyundai Forum Norge: www.hyundaiforumnorge.com 97 Hyundai RD Coupe 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arfas Skrevet April 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2011 Jeg tror det er en Sedan. Det er kast i Bremseskivene foran. Så må bytte dem så jeg kan bytte dem selv? Har nettopp kjøpt bilen og er første gangs bil. Har veldig dårlig med penger. Skulle gjerne gjort med mulig selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonique Skrevet April 9, 2011 Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 (endret) Jeg mente hvis det er likt som på hyundai coupe.. coupe bygger i stor grad på elantra. Du får det helt sikkert til selv hvis du har tilgang til utstyr, og er litt fingernem. Så får vi håpe for din del at du ikke får samme problemet som jeg hadde første gangen jeg byttet på coupe'n min.. der hadde splines-sporene på drivakslingen rustet fast i hjullager navet. Varma og pressa med 25 tonn før det slapp, sier seg selv at vi måtte bytte drivakslinger også : P Endret April 9, 2011 av Sonique Siter Hyundai Forum Norge: www.hyundaiforumnorge.com 97 Hyundai RD Coupe 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg