Gå til innhold

Register bytte av stratus 97 mod.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

etter det jeg har lest meg til så er det litt omfattende men skal gå fint.

skriver rett ut fra boken om hvordan ta av register reimen.

1. disconnect the negative battery cable.

2. remove the accessory drive belts.

3. remove the crankshaft pulley.

4. remove the power steering pump with the hose attached and position it aside.

5. remove the power steering pump bracket, if necessary.

6. plase a floor jack under the oil pan, with a block of wood in between and jack up the engine so that the weight of the engine is no longer being applied to the engine mount bracket.

7. remove the upper engine mount and the engine mounting bracket.

8. remove the front timing belt cover(s).

 

da skal du vere inne ved register reimen å da tror jeg det verste er gjort, bare husk å ha riktig stilling på reimhjulene:)

 

anbefaler å kjøpe vedlikeholds håndboken der er det ilustrasjoner og bilder.

den finner du http://www.amerikanskebildeler.no/product_info.php?cPath=767&products_id=2904

 

der kan du også kjøpe en del deler ganske billig:) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør ha litt erfaring med å skru om du skal gjøre det selv :) ellers tar det rundt "et par timer" på verksted -om jeg skulle gjørt det selv uten spesielt verktøy går fort litt over 3-4 timer :) da det er trangt og litt vanskelig å få ut det nederste hjul der reg reimen sitter -men anbefaler deg også å bytte ut sim ringen som sitter bak det hjulet :) flere stratuser som plutselig begynner å lekke olje da den simringen plutselig går istykker ;) den simringen koster ca 300kr hos chrysler (hos amerikanske bildeler koster ca 100kr). Og veldig dyrt å skifte da reg reimen må som sagt av... ;)

 

god påske!!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

fikk spurt på verkstedet hva det kostet å skifte reg reimen: de bruker ca 4-5 timer og koster 5-6k :) jeg skulle skiftet en simring i bilen til kona og da måte reg reimen av... har du ikke noenlunde peiling på å skru betalt for at andre som kan gjør det... det var ikke "vanskelig" men å komme til og synkronisere reimen var ikke rett frem slik det kommer frem i teksten, men er du dreven med å skru er det ganske greit men krever litt forkjellige utstyr og -jeg brukte en hel dag, men da gjørde jeg det slik jeg vile ha gjørt: renset alt med damp, skiftet enda en sim ring, skiftet alle reim, ordnet en liten lekasje i servostyringen samtidig, og skiftet til sommer dekk, sikftet olje og filter, spilte musikk, osv, osv... :) tok en bilder som jeg skal sette inn etterhvert :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår