eritom Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 heisann! Har ett problem nå etter å ha forsøkt å skifte til coilovers... Demperne foran sitter jo fast i spindelene... Har p prøvd å bende opp "klemma" som holder demperen i spindelen, men det er ikke nok ;-( hva mer sitter demperne i? 3 bolter i toppen, 1 mutter i "staget til stabstaget" og låsebolten i spindelen... Tips please? Jeg trenger komme nærmere bakken ;-) Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 VARME !! Stek den "klemma" med propan-brenner så ska du se den slepper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 (endret) varme er det siste du trenger. Det beste er å bruke en nav-spreder som det heter, som du setter i sporet bak og vrir rundt så du åpner klemma :) da løsner den greit. Brukte det siste gangen jeg hadde ut demperne på min, men de to første gangene brukte jeg et stort skrujern og slo inn i sporet bak og bendte opp mens jeg slo klemma ned med klubbe. Tungvindt (!), men det går... Varme hjelper det ingenting, da det bare vi klemme mer når det utvider seg :) Demperne sitter i 3 skruer i toppen, og med den låsebolten i bunn på klemma. Samt sitter det stag ned til stagstaget :) (dette staget må du bytte til kortere på FK, men det følger med sammen med settene som du sikkert har sett) Endret April 3, 2011 av Stambo Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eritom Skrevet April 3, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 hvor kjøper jeg navspreder da? Keen på senk så snart som mulig... Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stambo Skrevet April 3, 2011 Rapporter Share Skrevet April 3, 2011 Møller har visstnok, er et spesialverktøy. Mener det heter 3424 :) Det går uten også, gjort det to ganger uten ;) Men lettere med :p Ellers er det store utland en mulighet, men det tar gjerne litt tid... Siter - Skoda Octavia RS TDI 2007 - Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow> x VW Polo TDI Sport Edition 2001 Low Cars Make Them Boobies Bounce <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 4, 2011 Rapporter Share Skrevet April 4, 2011 Det går fint å slipe til en 8mm Unbrako-pipe med vinkelsliperen. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eritom Skrevet April 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Det funka fint med 8mm Umbracco! Takk for hjelp! Siter 2012 Octavia RS TDi DSG 2006 Octavia RS 2.oTFSi 1999 Siliva S15 Spec R 1994 Galant "RWD 3.1TT" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonheiro_vie Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 sliper man den sånn at den blir rund i kantane eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Sliper den oval. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg