Gå til innhold

Grand Voyager 2001 2,4 bensin og automat ?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en 2001 mod. av Chrysler Grand Voyager. Har lyst på en sånn. Denne bilen har 2,4 bensin og automat. Har denne bilen noen spesielle svakheter. Har jo hørt om automatboksen på de tidligere modellene var litt så som så men med litt påpass skulle vel dete ikke by på noe spesielle overaskelser eller.....:) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de første modellene (96-99) av det skallet var det en del problemer med automat kassa.

Det som er viktig å gjøre er å bruke riktig olje, og kanskje bytte den oftere enn det som står som anbefalt i serviceboka.

Det er endedekseslet som gir etter ved sterk varme som kommer av dårlig olje/tett filter.

 

Den har ett felt midt under "b-stolpen" som ruster i kanalen KUN på venstre side. Evt feil bruk av garasjejekk fører til rust i kanaler.

Hjulbuene bak ruster. lenkestagene går ofte, men de er relativt billige og enkle å bytte.

Bremsebåndene på bremsetromlene bak har en tendens til å henge seg opp ved lengre parkeringer.

Parkbrems bruker samme bremser som fotbremsen.

 

Ellers er det ikke mye negativt å si om disse bilene.

Solgte akkurat en 2,4 automat.

Bygger opp en fin 3.3 automat med alt for tiden.

 

-Thelle-

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay !

Ikke alt er blitt bedre fra de eldre modellene altså. Rust i hjulbuene bak tror jeg ikke jeg har opplevd å se på de 96-99 modellene. Lenkearmene og håndbrekk er ikke ukjent på 96 mod min heller. Og min 96 modell er jeg godt fornøyd med. Inne i hjulbuene bak lå det jo plastposer med isolasjon (96-99), antagelig for å unngå kondens noe som tydeligvis virket etter hensikten. Når man tenker på å anskaffe en automat skal man kanskje ikke spørre om bensinforbruk men hva vil en 2,4 med automat ha på mila ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår