Gå til innhold

Xenon 35w vs Halogen 55w?

Ranger emnet


Niccon

Anbefalte innlegg

Skikkelig HID kit me "tennere", har 10 000K å 55w

 

Skikkelige Xenon HID har 35w og 4300K

10000K gir et ubrukelig lilla lys.

 

Selvom den teknisk sett er 20w svakere enn halogen pæren?

 

To forskjellige teknologier.

Xenonpæren avgir omtrent dobbelt så mye lys som halogenpæren.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sry.. men du får både 35w og 55w sett... Eg har bixenon (fjern og nærlys i samme pære) m 10 000k å 55w. Ikkje spor av lilla, men litt for mye blått i lykta å lyset ser grønt ut på våt asfalt. Så sko hatt 6000k isteden.

 

her:

http://www.megalys.no/ds_product_info.php/products_id/165

Endret av ThomasEK

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spørres det vel hva som vil lyse best av 55W halogen som lykta er laget for og 35W Xenon som ikke er tillatt på bilen.

 

35W xenon vil nok gi mest lys, men det kan være du får ett lysbilde som ikke henger på greip, mest sannsynlig vil det være bedre for deg, men ikke for andre som møter deg.

 

Skal man ha mest mulig lys ved hjelp av xenon, så er nok lyktene dine tapere ThomasEK, man får 100W Xenon nå, og dette i 4-5000 kelvin lyser nok ekstremt mye bedre enn dine lys.

 

Mitt tips: Er det nærlys eller tåkelys så hold deg til Halogen, xenon gir nok bedre lys, men du kan og få bedre lys med andre enkle triks, er det fjernlys, kjør på, men husk dess bedre fjernlyset blir, dess dårligere føles nærlyset.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem for andre å møte 35W xenon så lenge lyktene ikke lyser for høyt ;) Har selv montert 35W i bilen til en kompis å det lyser skarpere for deg, å skal ikke blende andre hvis ikke lysa lyser for høyt! :) Selv bruker jeg H7 pærene fra trolltuning fylt med xenon gass! De er 100W 5500k :P Er fornøyd med de jeg! Koster 99,- for 2 pærer :) Men de lyser ikke like "hvitt" som når du har kitt da:)

Nissan Primera STV 2.0L SOLGT

Golf III 1997mod 1.6L GL VRAKA

Passat 2000mod 1.8L SOLGT

Golf III 1997mod 1.6L GL BRUKS BIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem for andre å møte 35W xenon så lenge lyktene ikke lyser for høyt ;) Har selv montert 35W i bilen til en kompis å det lyser skarpere for deg, å skal ikke blende andre hvis ikke lysa lyser for høyt! :) Selv bruker jeg H7 pærene fra trolltuning fylt med xenon gass! De er 100W 5500k :P Er fornøyd med de jeg! Koster 99,- for 2 pærer :) Men de lyser ikke like "hvitt" som når du har kitt da:)

 

Det med at lysene ikke må lyse for høyt er et viktig poeng, og er grunnen til at det er påbudt med automatisk høydejustering av biler med xenon-lys. Men lysblødning fra lyktene har ikke bare med høyden å gjøre. Lykter tilpasset Xenon-pærer har en mye skarpere brytning av lyset enn de med halogen. Med andre ord, lykter tilpasset halogen har som oftest mye kraftigere lysblødning, og kan blende selv om høyden er justert riktig. De er rett og slett ikke tilpasset en sterkere lyskilde.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

 

Har to sett forskjellige lys, det ene har dette før ballasten. Hva er dette (en form for motstand?). Den boksen ser ødelagt ut, så jeg prøvde uten den og det fungererte. Men er det trygt?

 

[ATTACH]21947[/ATTACH]

post-55284-13804853210568_thumb.jpg

- Audi A4 '03 2.0

- Jeep Cherokee '97 2.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår