Gå til innhold

Niccon

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Niccon

  • Bursdag 06/11/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2003
  • Motor (eks 1.6)
    2.0

Contact Methods

  • Bosted
    Bardufoss

Niccon's Achievements

  1. Oljepeilerøret er knekt og trenger derfor å bytte det. Jeg har tidligere byttet termostat på bilen og vet at det er knotete og vanskelig å komme til i det området og lurer derfor på om noen har gjort dette før (B6 2.0)? Hva er det minste jeg må ta av for å klare å bytte dette? Innsugsmanifolden? Frister ikke så veldig å demontere hele motoren for å kunne bytte dette dumme plastrøret til 68 kr..... Har også ett annet lite problem; vindusspylerene mine tar knekken på sikringen med engang jeg setter i en ny. Er det noen som har erfaring med dette? Kan dette være en feil i selve spylermotorene eller pleier det å være el-nettet? Takker for alle tips!
  2. Det forsvinner i varme, støy, vibrasjon osv. http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_horsepower#Brake_horsepower Forklarer bhp, hp osv
  3. Niccon

    B6 bakluke lås

    Ser den med ebay, men må vell være andre sider som har slike deler i england, tyskland osv(asia?)? Har ikke turd å ringe audi engang :p
  4. Niccon

    B6 bakluke lås

    Ja er elektrisk åpner på den, men tviler på at det er knappen. Fordi man kan høre motoren blir svakere og svakere for hver gang man trykker etterhverandre.
  5. Niccon

    B6 bakluke lås

    Har hatt problemer med å åpne bakluken det siste året og idag bestemte jeg meg endelig for å demontere for å finne ut hva som er gale. Problemet er at bakluken ikke alltid åpner seg når jeg trykker på åpne knappen bak. Spesielt etter at jeg har åpnet også prøver å åpne igjen rett etterpå så vil den ikke åpne. Tok ut motoren som åpner låsen, men det ser ikke ut som om det er noe gale med den. Regner med den bare er sliten etter mange års bruk. Har prøvd å finne denne motoren på nettet, men med ingen lykke (ebay og bildeler.no). Noen som vet om nettsider som kan ha den? Helst billigst mulig. Delenummeret er ZSB 4B9 962 115B Takk!
  6. Okey, tusen takk for hjelpen :) Edit: Vet du hvor mange liter væske kjølesystemet rommer? Bare sånn at jeg kjøper nok frostvæske!
  7. Jupp 2.0 altså 132HK bensin elns... Gjorde en liten test isted, kjørte den opp til 4000 rpm på en parkeringsplass i 3-5 min. Da ble den ca 95 grader. Da er det vell bare å bytte termostaten regner jeg med. Er dette lett å gjøre eller må den i på verksted for det?
  8. Hei! Lurte på om noen har støtt på dette problemet før? Bilen holdt alltid 90grader før, men nå de siste ukene ligger den på mellom 50-60, uansett hvor lenge jeg kjører. Det eneste jeg kommer på i farten er at det kan være termostaten? Men burde det ikke komme noe feilmelding i dash da? Eller må man kjøre en diagnose med vagcom?
  9. Takk for alle svar! Har to sett forskjellige lys, det ene har dette før ballasten. Hva er dette (en form for motstand?). Den boksen ser ødelagt ut, så jeg prøvde uten den og det fungererte. Men er det trygt? [ATTACH]21947[/ATTACH]
  10. Selvom den teknisk sett er 20w svakere enn halogen pæren?
  11. Har ikke så mye greie på dette med xenon. Men det er et OSUN HID kit. Og det er på 35w, 6000k. Men hva vil lyse best? halogen 55w eller dette?
  12. Har 55w H7 på fjernlyset nå, lurer på om jeg skal montere inn xenon 35w 6000k i stedet som jeg har liggende. Hva vil lyse best (styrke)?
  13. Hei! Ønsker å kjøpe en Suzuki SJ 410/413. Den må være registrert, ha lite rust og ellers i god mekanisk stand når det kommer til hovedkomponenter. Ikke pickup eller lang versjon. Send mail på nac_90(krøllalfa)hotmail.com visst du har noe å komme med smile.gif
  14. Visst du går innpå norskbildelsenter.no ---> Styling ----> Led pære så finner du noen som passer, de er på 5w. Tenker å kjøpe sånne selv til min! Edit: Sjekk ut denne tråden, kanskje den kan hjelpe selvom det er B6: http://www.bilforumet.no/a4-s4-rs4-a5-s5-2001/162649-how-to-dioder-i-parklys-pa-b6.html
  15. Det vi gjorde ifjor var at vi kjøpte inn 3 ekstra batterier på russebilen vår. Så satt vi en en strømbryter mellom disse 3 batteriene og startbatteriet. Slik at bryteren stod på når motoren var i gang og alle batteriene ble ladet. Når vi stoppet og skulle ha musikk så bare slo vi av bryteren og kun de 3 ekstra batteriene ble tappet og ikke start batteriet. Fungerte fett, anblefaler det absolutt!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår