Kramer2k Skrevet Mars 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Heisann sveisann (igjen :) Siden jeg kjøte bilen i desember, har lysene inni kupeen aldri fungert. Så tenkte nå og prøve på og få fikset dette tullet. Jeg vet lampen fungerer, da jeg kan ta den på via bryterene. Mens jeg dillet litt oppi lampen og letet etter strøm til noen dioder jeg skulle ha i taket, kom jeg ved en tilfeldighet borti kretskortet, og med kabelen lagde jeg jo da forbindelse mellom en krets. Da tente lyset og slukket igjen etter 3-4 sek. Så denne funksjonen fungerer også da. Anklager bryterene i døren for og være gåen, men alle 4(!) kan vel ikke være kaputt? Er litt irriterende at lysene ikke går på når jeg åpner døra, for og få lys i kupeen. Noen forslag til hva som kan være gåent? Og; Hvordan er bryterene i dørkarmen koblet? NO eller NC? Takker for svar :D - Kramer Siter Partner 1,9D -00 Passat 3B 1,8 -98Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.Man må være ung og dum for å bli gammel og vis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Dørbryterene kan du måle, er bare festet med en skrue. Bryterene er NC og bryter når dør lukkes. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer2k Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 (endret) ok, så da er det en liten strøm som lekker rundt igjennom bryterene da? Og sikkert koblet i serie? Prøver og måle den. Kan jo også hende tilførselen til bryterene er gåen ett eller annet sted. alle sikringer er forresten intakte. takk for svar :) EDIT: sorry, leste feil. btw: hvis en bryter er NC, så åpner den, lukker ikke :P Gikk litt i kluss der jeg. Men da skal jeg nok gå ohma alle bryterene og se hva som skjer ;) Men bryterene kan iallefall ikke være koplet i serie. Endret Mars 30, 2011 av Kramer2k Siter Partner 1,9D -00 Passat 3B 1,8 -98Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.Man må være ung og dum for å bli gammel og vis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Bryterene er koplet i parallell slik at om en dør åpnes så lukker respektive bryter. NC-bryter (normally closed) er lukket når ubetjent og åpner ved betjening. Førerdøren har som regel dobbel bryter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer2k Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Ja, altså når man åpner døra lager man brudd i kretsen? Siter Partner 1,9D -00 Passat 3B 1,8 -98Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.Man må være ung og dum for å bli gammel og vis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kramer2k Skrevet Mars 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2011 Sorry, jeg som er trøtt, dummer meg bare nå... haha :P glem posten over, akkurat det du har nevn tidligere Siter Partner 1,9D -00 Passat 3B 1,8 -98Golf 3 1,8 GL -93, Løen edt.Man må være ung og dum for å bli gammel og vis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg