Gå til innhold

Norske papirer på utenlandsregistrert bil?

Ranger emnet


Chaddylac

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle legge ut dette spørsmålet og tenkte at teknisk kanskje var det rette stedet.

 

Jeg har hatt annonse ute på finn og har fått en henvendelse om en delebil til jeg kan få kjøpt for en relativt grei penge. Har da planer om enten å videreselge som delebil eller skrote den.

 

Eneste jeg lurer på er om det vil koste noe å få norske papirer på den slik at vrakpanten ikke blir borte? Foreløpig er bilen tysk-registrert og har tysk vognkort.

 

Ifølge nåværende eier så er det bare å kontakte tollvesenet og få norske papirer uten omkostninger. Er dette sant?

 

Bilen det dreier seg om er en 1992 Audi 80 2.0

 

 

På forhånd takk!

 

 

Med Vennlig Hilsen

Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er tysk kan du bare glemme å få igjen noen vrakpant...

 

Vrakpanten i norge er en del av engangsavgiften du betaler når bilen er ny, eller når du importerer og registrerer bil.... den betaler du ved registrering, og får igjen ved vraking... på lik linje med en colaboks... en colaboks kjøpt i sverige får du ikke panta her, du har ikke betalt pant for den i norge.

 

skal du ha bilen på norske papirer må du betale engangsavgift, den er et resultat av vekt, slagvolum og motoreffekt på den bilen, minus fradrag på alder... blir fort 20 000 kroner eller mer(har ikke regna det ut)

 

Så kjøp og selg bilen du, og evt lever restene på en hugger, de tar den imot uansett... men du får ikke noen vrakpant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er tysk kan du bare glemme å få igjen noen vrakpant...

 

Vrakpanten i norge er en del av engangsavgiften du betaler når bilen er ny, eller når du importerer og registrerer bil.... den betaler du ved registrering, og får igjen ved vraking... på lik linje med en colaboks... en colaboks kjøpt i sverige får du ikke panta her, du har ikke betalt pant for den i norge.

 

skal du ha bilen på norske papirer må du betale engangsavgift, den er et resultat av vekt, slagvolum og motoreffekt på den bilen, minus fradrag på alder... blir fort 20 000 kroner eller mer(har ikke regna det ut)

 

Så kjøp og selg bilen du, og evt lever restene på en hugger, de tar den imot uansett... men du får ikke noen vrakpant...

 

Tusen takk for kjapt svar. Må se om jeg kjøper den, da jeg fikk vite at fronten mangler. Har ikke henger til å frakte den på heller. Så får se hva det blir til. :)

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår