Storhaagen Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 (endret) For en tid tilbake fikk jeg problemer med min Saab 9000, etter å ha skiftet bensinpumpe (komplett) og bensinfilter så fikk jeg den til å starte, men den går ujevnt på tomgang og i EDU-displayet vises : CHECH ENGINE ..... hva er galt? Håper noen kan svare meg på dette. Nå har jeg i tillegg bytta luftmassemåler ( 2 ganger). bytta tomgangsregulator og lambda-zonde, men fremdeles går den ujevnt på tomgang, er slapp i draget og bruker 1,4 - 1,45 l/mil ... Og feilmeldingen på EDU-displayet er der fremdeles. Neste stopp blir på dungen, dette orker jeg ikke mer. Om ikke noen kan gi meg et tips som gjør at bilen blir normal. Endret September 19, 2011 av Storhaagen Oppdatering av feiler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 For å finne ut hva som er galt så må feilkoden som får lampa til å lyse leses ut. Er ikke sikker på om det kan gjøres uten å ha den på verksted på saab. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storhaagen Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Takk, opelduude... skal få et verksted til å se på saken :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storhaagen Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Det er luftmengdemåleren som er dårlig/defekt. Er det noen som har en Bosch 0280212011 Luftmengdemåler som de kan selge til meg? Det ville jeg satt stor pris på. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storhaagen Skrevet April 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 Har nå skiftet luftmengdemåleren også....men det står fremdeles "CHECH ENGINE" i displayet og den går ujevnt. Nå er det like før bilen blir sprengt i lufta. Det blir første og SISTE gang jeg skal ha SAAB!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storhaagen Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2011 Nå har jeg forsket og prøvd det meste... og i går fant jeg feilen (tror jeg). Da jeg tok av slangen på tomgangsregulatoren og la tommelen foran den med litt åpning, da gikk motoren helt perfekt ( 800 - 1000 omdr) og jevnt. Så da tror jeg at den må skiftes, har prøvd å renset den men det funket ikke. Så er det noen ut i Norges land som har en tomgangsregulator til en Saab 9000 1993 mod. , så vil jeg gjerne kjøpe den. På forhand tusen takk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s9000 Skrevet August 19, 2011 Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 hehe ikke bli så sint på saab'n med en gang da. Anbefaler deg saab turbo club of norway, mye der du kan lese deg fram til med å søke litt.. Har akkurat kjøpt min tredje Saab 9000, Første 9000 2liter dø andre 9000 2,3liter turbo (vant andre plass fineste 9000 landstreffet i fjor) så solgt tredje 9000 2liter turbo jub. Kjempe fornøyd, litt små plukk men veit det meste rundt om bilen nå. Det jeg ikke veit og lurer på søker jeg eller spør på forumet... For å sjekke feilkoden i bilen din så skru på tenninga og tell hvor mange ganger check engine blinker også søker du opp feks 5 blink saab 9000. Siter 94' S 9000cse turbo poff =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storhaagen Skrevet September 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Når jeg slår av tenningen så blir det helt mørkt. Ikke noe blinking i "check engine" :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storhaagen Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2011 Min tid som Saab-eier er over! 9000 er avskilta og blir sendt til vraking. Det var en god bil å kjøre, stabil og behagelig, men når bilen tildels er opprustet ( noe som i.flg selger ikke var tilfelle, rapport om bilens status fortalte at det ikke fantes rust) noe jeg oppdaget da jeg skulle jekke opp Saab`n for å legge om til sommerdekk. Da forsvant jekken opp og inn i dørken. Men det er ikke alt.... har skiftet masse deler for å få den til å gå normalt, uten hell....og forbruket ligger på 1,4 l/mil, da sier det seg selv at man vraker bilen. Never Saab again!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.