Gå til innhold

250d som bruker MYE diesel


Myrdal

Anbefalte innlegg

Har en 250d som jeg syntes bruker alt for mye diesel. Ligger på over liter'n på normal kjøring. Er automat. Er det normalt med så jævli til turtall i 100 km/t?

 

Og noen som vet hva som kan være galt, siden den bruker så mye?

 

Takk for svar :)

-86 BMW e28. 518i. Vinterbil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dieselpumpa tørr, er det tørt rundt dysene, lukter det diesel?

Noen andre problemer?

Hva er høyt turtall, tror min ligger rundt 3000 rpm en plass(3.07:1 utveksling).

Den her ligger på 0,7 på hardkjør, er nye motoren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen har du montert det filteret?

På røret ut av filterboksen?

Få satt det opp som det skal være du, mercedes har ikke restriktive luftinntak som oftest.

 

er det 20V eller 10V?

EGR?

Hvordan går den, ryker den, er den tukla noe med ellers?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret sitter montert uttapå den orginale boksen, orginalfilteret er fjernet. Gamle eiern som har styra med det. Bestilte nytt org-filter idag, så få satt på det en dag.

Er en 10ventiler.

 

EGR?

 

Går som den skal tror jeg. (Går dass, men de skal vel ikke dra skinnet av pølsa akkurat) Ryker ikkenoe spesielt.

Syntes den bruker alt for mye, en jeg kjenner har samme bilen, bare 20v.. Den går på 0,6-0,7 liter på mila.

-86 BMW e28. 518i. Vinterbil !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 months later...

har den stått lenge i ro kan det hende at ting blir litt tregt, og du må gæsse litt mere på for å få bilen til å gjøre samme jobben som en mint condition gjør...

Ellers trenger det ikke bare nødvendigvis handle om motorn... olje på kasse og diff... er det kryss/lager/ledd som er ødelagte eller tørre..dekk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår