Gå til innhold

Enda et Granada Prosjekt...


Fordgranada84

Anbefalte innlegg

Eget prosjekt: Ford Granada 2.8L Jubileum 84mod

Ford Granada L 84mod Jubileum med 2.8 liters forgasser motor på 136hk og 3 trinns automat. (den til høyre på bildet) Kjøpt i Oslo for et par år siden, bilen har stått 2 år i en gate i Oslo uten å ha blitt kjørt. Derfor var dørene på den siden ut mot gaten rustet i filler samt noe rust i hjulbuene. Som følge av fuktighet har også innsiden av døren blitt bøyd og stygg.

 

DSCN0716l.JPG

 

Bilen var ellers i god teknisk stand og startet med en gang, selv etter hele to år stillestående. Noe som resulterte i at dekkene ble urunde og grusomme å kjøre med så fort en kom over 60 kmt, det både ristet og støyet... Kun gått 120000km og kun brukt til langturer mellom Oslo og ettellerannet sted her i landet.

Granadaen til venstre i garasjen er delebilen som nå er vraket. Det er en simpel 2.3 liter av samme modell med 5 trinns manuell girkasse. (noe slitt, derfor valgte jeg å beholde automatkassa i 2.8litern. Alle setene er byttet fra delebilen til den jeg skal bruke, samme med 3 av dørene er også. Bilen er nå så godt som rustfri utenom litt i hjulbuene som også skal byttes eller sandblåses....

 

DSCN0727.JPG

 

Har også tatt en del brytere som brytern til 1000meterne, og justeringen av 4 høytalere som sitter på venstre side av dashbordet. Bilen er så godt som strøken innvendig, har kjøpt inn annlegg og nye høytalere samt noe annet småtteri...

 

Ellers er bilen strøken under, små rustflekker i motorrommet, men kun overflate rust. Lykter og lys både innvendig og utvendig er også byttet, samt 8 dekk fra delebilen som var vesentlig bedre enn de urunde, slitte jeg hadde fra før.

 

Mer info om bilen kommer her:::

 

http://www.tweaknmod.com/granada/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

 

Dette blir nok bra.

Ser ut til at du har fått tak i en bra granada der, med veldig lav km.stand:)

 

Mitt granada prosjekt er en 82mod. 2,8GL automat.

Det som jeg må gjøre på den er å sveise rust i hjulbuene bak, og jekkfeste bak. Så må jeg skifte mellomakselen, da den er utslitt.(307000km)

Så skal den lakkeres.

Gleder meg til den blir ferdig, og reise på granada treff til sommeren.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fordgranada84

Oppdatert:

Bilen skal sandblåses og lakkeres til sommeren, forslag til farger?

Kunne tenkt meg den i svart, med alt jeg kan skaffe av ghia listverk og fangere... Nydelig Chrome... "Nesten amerikansk...

 

En dobbel weber gasser hadde vært morro også... Noen andre forslag jeg kan gjøre for å få bilen fin?

 

whey, jeg vil òg på treff til sommeren...

jeg har noe buldring så fort jeg kommer over 70-80kmt, trodde det var ubalanse i dekka som gjorde det, men da jeg bytta dekk rista det fortsatt litt, tror det er den gummi-jointen på mellomakselen som gjør det, æsj at jeg ikke visste det før jeg vraka dele bilen,.,,

 

Skulle ønske jeg hadde en ghia...

Hvor i landet holder du til? Du er vel medlem i consul granadaklubben du vel...

Hva skal du lakke bilen i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Buldringa er nok hardy koblingen på mellomakselen, et vanlig problem på granada.

Heldigvis er den veldig enkel å bytte, og er ikke så veldig dyr heller.

Jeg holder til på evje, og er selvfølgelig medlem i consulgranada klubben.

Tenkte å lakke bilen enten gul eller svart.

Du bør absolutt dra på granada treff, det er dritkult.

Masse rå biler.

Hvor holder du til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

klikker du her finner du blider av et stillestående prosjekt :)

 

kjøpte den i fjor da hadde den stått ute i en åker i ca 9 år.

 

kjøpte oså en till se her denne hadde stått på en låve i ca 9 år den også.

men denne har nå skilter etter totalt bremse bytte.

 

har også en 77 mod stv som er i daglig bruk.

 

granada forever.

 

jon

lordbongo

 

77 mod 3.0 gl granada stv

77 mod 3.0 gl granada sedan

1/2 74 mod consul coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Stillestående er det ikke

Har bare glemt å poste litt her..

Kjørte bilen opp på bukker og fikk bytta hardyplaten til 200kr og vips var bilen en drøm å kjøre. Alt av det elektriske er godt over og nå bør vel den bilen være så godt som strøken innvendig. Plugger, diverse lys og annet uintresant er også byttet på den. Har så vidt begynt med å fjerne rusten i hjulbuene bak, men der kliner jeg på noe "salgslakk" og må dessverre skuffe dere Ford Granada fans, fordi jeg vil over til noe mer amerikansk. Pontiac transam eller noe... Granadaen skal altså selges... En kamerat som kom innom og lurte på om han kunne få den for 15000, men jeg mener selv den er verdt mer, så komemr vel opp en annonse på autodb.no snart tenker jeg. Poster en link her også tilfelle en av dere gutta er intresert... Ingen tilfeldig hvis med en amerikaner til under 20 lapper til salgs? Må stå i en v8 av noe slag. Helst over 5 liter... Bilen bør være grei innvendig og helst ikke for rusten utvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kostet på et nytt sett med høytalere og cd-spiller, samt har jeg fått byttet dørlåsen på høyredøra foran som jeg tok fra delebilen. Noe som er litt typisk granadadørene er at platene på innsiden har lett for å bule ut når de blir gamle. Dette er vel grunnet fuktighet og alder, uansett, fikk retter ut platene på dørene bak som var dårlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada

Kjipt at du bytter bort Granadaen..

Må vel skifte nick da også :P

 

 

Egentlig hadde jeg ikke veldig lyst å bytte den bort før jeg kom innom vårmønstringa (amcar) på ekeberg i år og fikk høre litt v8`ere igjen. Har lagt mye tid i bilen og jeg vet godt at jeg må begynne på nytt hvis jeg selger den og kjøper en annen.

 

Hehe, må vel skifte nick også tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada

Hehe... Okey!

Selvom V8 i Granada ikke er noe stort problem heller.

 

Har litt lyst på 4.6(4.7?) V8'ern som sitter i de nye Mustangene i bilen min jeg.. Er vel ikke mange som har det.. Men aller først må de viktige tingene fikses, sånn som rust og lakk +

 

 

Hehe, nei, er ikke akkurat for liten plass til v8, granadaen er stoor. Er vel egentlig ganske så heldig med rusta, kun litt i hjulbuene slik bilen står nå. Bilen var ganske fin under da jeg kikka når den sto på bukkene. Hadde også en ekstrem stor bulk i bakdøra som jeg fikk rettet ut. Tok bare av trekket og dytta den ut med henda. Høres litt enklere ut enn det der er... Det var tungt!!! Hornene på fangern foran er også byttet. Det var så råtne at de så helt hvite ut, (skal jo være helt svarte)

 

Har du noen bilder av bilen din du kan poste her?

Du har jo et godt eksemplar da.. 2.8I med 150 hester om jeg ikke husker feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår