Gå til innhold

Girkassebytte 1997 A4 1.8T Quattro

Ranger emnet


Ulvan

Anbefalte innlegg

DJV skal passe da denne ser ut til å ha vært levert på AEB motorer orginalt. Egentlig skal alle B5 quattro kassene passe om hverandre, men noen har en nyere torsendiff som egentlig ikke har noe spesiell betydning.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassene har forskjellig tykkelse for å sentrere clutchen, men jeg har AEB motor selv og DWR funker helt fint på de motorene hvertfall.

 

Er mulig å prøve med DJV men jeg kan ihvertfall ikke garantere at det funker. Men DWR kan jeg garantere at funker på en AEB.

 

Hadde dog orginalt en AJL motor i min, usikker hvilken girkasse som satt på den men tror faktisk det var DJJ kassa.

 

DWR kassa er forsåvidt sterkere enn DJJ kassa, sterkere drev spesielt i 3. gir.

 

I hovedsak er det diffene og drevene som er anderledes i kassene, men også stanga som girkassa "henger" på har forskjellig dim fra motorkode til motorkode.

 

Så lenge girkassen har sått i en AEB så er det egentlig samme om det er DJJ DWR eller annen girkassekode.

 

Har du mulighet til å få sjekket om DJV kassa har sitti på en AEB motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det ligger noen i sverige, men jeg gadd ikke dra så langt for å få henta en.

Betalte 7000 ink frakt for DWR kasse som hadde gått 110 000 km levert via schenker fra rogaland bildeler.

 

Hvis du søker litt på google så finner du nok noen som har slikt liggende. Du bør helst ha en med kvalitet A og så lav km stand som mulig.

 

Kan se etter nettsiden som jeg fant girkassen på litt senere, er på jobb nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Problemet med girakassen er: Da jeg i januar var på EU-kontroll kunne mekanikeren fortelle meg at girkassen min holdt på å takke for seg. Det har lenge hvert mye lyd fra girkassen, og han kunne da fortelle meg at det var noen lager inne i girkassen som var slitt som foråsaket denne lyden. Lyden blir høyere jo mer turtall jeg har. Bilen hopper også en del får jeg kommer hurtig av gasspedalen, og jeg vil tro dette også kommer av disse slitte lagrene i girkassen som får akslingen til å bevege litt på seg. Tror dere dette er noe som kan repareres eller må den byttes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår