Gå til innhold

bilder som illustrerer bærebrua og endeleddene?

Ranger emnet


janrbrus

Anbefalte innlegg

Hei skal bytte begge de ytre endeleddene på min astra 1.7 tds 97. Jeg skal også bytte bærearmen høyre framme. Hva må jeg tenke på med tanke på forstillingen? Og er det noen som kan finne bilder som illustrerer det sånn grovt va det er jeg skal gjøre?

 

Skal også bytte bremseskiver og bremseklosser foran. Hvilken rekkefølge bør jeg gjøre dette i også?

 

og til slutt, er bærebrua länkarm på svensk og ytre endeledd spindeledd?

Endret av janrbrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spindeledd er bærekule. Länkarm er bærearm ja..

Endeleddet er lett og se igrunn.. Kommer ut fra styresnekka og inn til fjærbeinet..

Bytting av klosser og skiver er lett. Ta av bremseklossene, skru av bremsekaliperen fra fjærbeinet, ta av skiva, monter i omvendt rekkefølge..

 

Her er et endeledd: image_6706.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha 4-hjulskontroll med en gang du har skiftet endeleddene. For å skifte bærekule så må du borre opp festet som sitter i bærabrua noe som kan bli dritt om du ikke har tilgang på bukk. Tror du bør ha med deg noen som har skrudd litt før, for du høres litt usikker ut.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, men tenkte mest på hvilken rekkefølge jeg bør ta endeleddene, bremsene og bærebrua i :)

 

Men endeledd, hva vil det si på svensk? har ei svensk bok her som jeg prøver å få klarlagt noen ting i, skal ikke bytte noe bærekule ettersom jeg har forstått :)

 

Sitt her med bærebrua i arman og prøve å finne et bilde kor det e vist sånn ca kordan den ser ut der den er montert :P Har ikke tilgang på garasje før imorra og da får jeg mest sannsynlig hjelp av to kompiser, men er usikkert på om dem har byttet ytre endeledd og bærebrua før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår