Fiocchi Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Heisann! har et problem som jeg ikke helt finner ut av. bilen min lager noen rare lyder når jeg kjører over fartsdomper, dette er bak i bilen (er ikke foringene eller hjul lagerne sia disse er byttet) høres omtrent ut som at eksos anlegge kommer borti noe, blir et lite donk. har jeg folk bak i bilen blir det enda mere lyder, høres nesten ut som noe som "durer" borti karosseriet (helst når jeg svinger mot venstre). eksos anlegget har blitt sjekket å funnet ok. Men demperne ser litt slitne ut, kan dette være årsaken? På forhånd takk for svar! -Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Kan være fjærskåla på ene siden som er rusta i stykker slik at fjære helt eller delvis hviler mot karosseriet. Ganske vanlig at den må byttes. Koster lite, men må gjerne bytte demperen samtidig siden muttera på toppen er rustet fast, og demperen må kuttes med vinkelsliper. Ta ut fjærbeine bak og undersøk, Er gjort på få minutter. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Det er også vanlig at dempere begynner å knirke etter noen år. Men sjekk fjærskåla først ja :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 sikkert eksosanlegget som slår mot bakakselen, gjør ofte det når den er lavere bak :) spesielt om det sitter effektanlegg med litt grøvre dia på rørene Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiocchi Skrevet Mars 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 takk for svarene folkens! skal sette i gang i morgen tidlig å sjekke ut di tingene dere har nevnt =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg