knekt Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 hvordan blir det hvis jeg setter inn en doch motor i siarran og bruker innsuget og gasseren fra ohc motoren? vil det gå? hadde ett motor ras etter litt sladding på isen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 har ikke peiling, men har en 2.0ohc fra en 86 scorpio du kan få billig ;) evt en 2.0i, men denne har gåen toppakning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knekt Skrevet Mars 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 jeg har en doch motor stående c. men er ikke sikker på om det vil fungere, vet det går fint og sette en motor fra en bmw e36 i en bmw e30, hadde vært litt morro også for bilen ser ut som en jordebil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 passer ikke det insuget.. helt annerledes på dohc.. sett heller inn en bra ohc. går minst like bra. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedern Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Originally posted by knekt hvordan blir det hvis jeg setter inn en doch motor i siarran og bruker innsuget og gasseren fra ohc motoren? vil det gå? hadde ett motor ras etter litt sladding på isen DOCH motor og bruke gasseren i fra OHC? Er ikke DOCH innsprut da? Siter JN Racing: http://home.broadpark.no/~dhnielse/ Team Lotus Norway: http://team-lotus.nu ------------------------------------------------ * 05' Citroën C4 VTR Coupé * 87' Citroën AX Rally Gruppe N1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knekt Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 ja det stemmer at dohc er innsprut, det er derfor jeg lurte på om det hadde funka med innsuget og gasseren fra en ohc motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Vet ikke om det blir særlig enkelt å få en DOHC å passe i OHC-motorrom. Når jeg skulle kjøpe Sierra spurte jeg på Ford om de forskjellige motorene. De mente motorrommet var annerledes på DOHC og OHC, noe som gjorde et slikt motorbytte vanskelig. Fordi jeg trodde det satt en 2.0IS med kat. i en bil, og det er den dårligste motoren i Sierra, med masse trøbbel og kun 105hk pga. katten.. uten katt har 2.0IS hele 115 hest ;) Katalysatoren var visst noe Ford "slang på" for å møte utslippskravene, og det har vist seg å være masse trøbbel relatert til denne. Og jeg kunne ikke bytte til DOHC-motor mente Ford-forhandleren fordi motorrommet var helt annerledes.. og siden bilen var påbudt med katalysator var jeg strandet med 2.0IS katalysator helvete :( (til min store glede satt det en DOHC i den bilen, og jeg kjøpte den!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRA Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Det er ett lite broblem, fordi når du står foran en sierra med dohc motor, så er innsuget på v.s og eksosmanifolden på h.s! I en sierra med en ohc motor så er det omvendt! Er i hvertfall sånn i de bilene som jeg har sett! Så du må nok ha innsuget og eksosmanifolden til dohc motoren hvis det skal gå!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 stemmer som folk sier her at det ikke passer... må bruke spruten fra dohc... correct me if i'm wrong, men eg har hørt at det skal være problem å få dohc motoren på ohc girkassen også, men er ikke sikker... kan jo muligens evt bytte clutch-huset på kassene??? ang. plass skal ikke det være noe problem. alt passer med litt tålmodighet og et sveiseapparat...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 ang. plass skal ikke det være noe problem. alt passer med litt tålmodighet og et sveiseapparat... eller slegge, snaiber og mannabein... for ikke å glemme hagejekken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by L&D eller slegge, snaiber og mannabein... for ikke å glemme hagejekken... just d:D :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg