humman Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Hei. Er sikker noen andre som også har satt in dette spørmåle før. Men fant ikke noe om dette tema. HAr en 05 wv touran, skal bytte ut orginalspilleren, Har den iso kontakten som går fra ny spilleren. Noen som vet hvor jeg får tak i en overgang så jeg får koblet isokontakten inn på den orginale ? Går ikke å dele den orginale. Er med en "klemme" som man vipper over for å få løs kontakten fra spilleren. Fint om dere orker å sende svar på mail. Evnt link til en slik overgang. erlend_t@hotmail.com Erlend. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Velkommen til forumet! birthday Enhver bilstereo-sjappe har en ISO-overgang til VW: Har du multifunksjonsratt? Hva slags spiller skal du sette inn? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
humman Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 Ikke mulitifunksjonsratt nei. En pioneer 1dim med lcd skjerm. må jeg gjøre noe med den orginale kontakten for å få den til å passe inn i den der? tenker på selve låsemekanismen på kontakten. Noen som vet om wv forhander har slike ? Tenkte på en der jeg ikke trenger å trekke noe strøm fra tenning ? må det gjøres uansett ? Takk for raskt svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Mars 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 Det finnes ikke tenningsstrøm i den kontakten på VW etter 2004 omtrent, kun KonstantStrøm og Minus, derfor følger det med ledning for å koble det til selv annet sted i bilen. Det finnes dog et interface som simulerer tenningsstrøm, dvs. den henter ut signal fra bilens CanBus-signaler (de ligger i den kontakten, sammen med Tastebelysning, Multifunksjonsratt-signaler og mye annet) slik at en ny radio får tenningsstrøm automatisk. Låse-mekanismen passer sammen med den overgangen, disse kontaktene heter Fakra/MOST/Quadlock (avhengig av hvem du spør) og er en standardisert kontakttype som benyttes av nå "alle" europeiske bilfabrikker. VW-selgere kan ha den, men intet garantert. Du har skaffet deg en monteringsramme til Touran'en, siden den originale spilleren din har en helt annen form enn Pioneer'en? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg