Gå til innhold

05 Wv Touran

Ranger emnet


humman

Anbefalte innlegg

Hei. Er sikker noen andre som også har satt in dette spørmåle før. Men fant ikke noe om dette tema. HAr en 05 wv touran, skal bytte ut orginalspilleren, Har den iso kontakten som går fra ny spilleren. Noen som vet hvor jeg får tak i en overgang så jeg får koblet isokontakten inn på den orginale ? Går ikke å dele den orginale. Er med en "klemme" som man vipper over for å få løs kontakten fra spilleren.

 

Fint om dere orker å sende svar på mail. Evnt link til en slik overgang.

 

erlend_t@hotmail.com

 

Erlend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mulitifunksjonsratt nei. En pioneer 1dim med lcd skjerm. må jeg gjøre noe med den orginale kontakten for å få den til å passe inn i den der? tenker på selve låsemekanismen på kontakten. Noen som vet om wv forhander har slike ?

 

Tenkte på en der jeg ikke trenger å trekke noe strøm fra tenning ? må det gjøres uansett ?

 

Takk for raskt svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke tenningsstrøm i den kontakten på VW etter 2004 omtrent, kun KonstantStrøm og Minus, derfor følger det med ledning for å koble det til selv annet sted i bilen. Det finnes dog et interface som simulerer tenningsstrøm, dvs. den henter ut signal fra bilens CanBus-signaler (de ligger i den kontakten, sammen med Tastebelysning, Multifunksjonsratt-signaler og mye annet) slik at en ny radio får tenningsstrøm automatisk.

5684_phonocar_5143_1.gif

 

Låse-mekanismen passer sammen med den overgangen, disse kontaktene heter Fakra/MOST/Quadlock (avhengig av hvem du spør) og er en standardisert kontakttype som benyttes av nå "alle" europeiske bilfabrikker.

 

VW-selgere kan ha den, men intet garantert.

Du har skaffet deg en monteringsramme til Touran'en, siden den originale spilleren din har en helt annen form enn Pioneer'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår