Gå til innhold

Førstebil:)

Ranger emnet


slick-b

Anbefalte innlegg

Mitsubishi Carisma er ikke japansk. Den ble bygget i Nederland. xD

 

Og Carisma er en veldig slitesterk bil! ;)

Endret av Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min G6 med 4G63 og firehjulstrekk tar rundt 1,1 liter på mila med meget blanda kjøring (på vinteren). Har nå gått 256000 og bruker ikke olje i det heletatt. Litt slitt clutch, men det er det nok tidligere pensjonisteier som må ta ansvar for. Framstår som solid og bra (ikke til salgs :D). Deler er ganske dyrt, men er det normal japansk kvalitet trenger du ikke å bytte ofte!

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi Carisma er japansk, uansett hvor den er bygget.

 

Det er det samme som svensker. De blir ikke nordmenn selv om de bor i Norge.

 

 

Så du mener også at Ford er amerikansk, selv om de europeiske utgavene blir laget i tyskland?

 

Eller at amerikanskprodusert Volkswagen er tyske?

 

Det er bare selve bilmerket og ikke bilen som er fra "opprinnelseslandet" til bilmerket.

Men nå er da bilmerker og levende vesener to vidt forskjellige ting.

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener også at Ford er amerikansk, selv om de europeiske utgavene blir laget i tyskland?

 

Eller at amerikanskprodusert Volkswagen er tyske?

 

Det er bare selve bilmerket og ikke bilen som er fra "opprinnelseslandet" til bilmerket.

Men nå er da bilmerker og levende vesener to vidt forskjellige ting.

 

JA!

volksvagen er tysk uansett hvilket land de blir laget i. det eneste som er forskjellig er kanskje noen "mods" som de må ha i det landet den blir produsert og solgt.

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min G6 med 4G63 og firehjulstrekk tar rundt 1,1 liter på mila med meget blanda kjøring (på vinteren). Har nå gått 256000 og bruker ikke olje i det heletatt. Litt slitt clutch, men det er det nok tidligere pensjonisteier som må ta ansvar for. Framstår som solid og bra (ikke til salgs :D). Deler er ganske dyrt, men er det normal japansk kvalitet trenger du ikke å bytte ofte!

 

Same greia med min Galant. Den brukte rundt 1 liter på mila ved blanda køyring, rundtom 0,9 ved veldig fin køyring, og min hadde også 4x4. Skal innrøme at eg sakna den bilen eindel, blant anna fordi den var så fryktelig pålitelig. Skifta clutch ein gong, og elles var det kun slitedeler som vart skifta. Deler var så som så med, eg hadde fine avtalar med den lokale Bilxtraen, og så er dei ikkje noko forholdsvis vanskelige å skru på heller. Sjå opp for rust, særskilt rundt hjulbogene, i kanalane og nederst på dørene, og sjekk for kollisjonsskader, så har du ein heilt super allbruksbil.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som svensker. De blir ikke nordmenn selv om de bor i Norge.

 

Men hvis man er født i Norge, er man norsk. Er man født i Norge med minst en norsk forelder, blir man jo regnet som norsk. Og når bilmodellen blir "født/laget" i Nederland, hvorfor da regne den som japansk? :hammer

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen om korvidt ein bil som er unnfanga i eit land, kan seiast å ver frå eit anna land, set eg pris på at vi hefrå og ut lar liggje. Ser potensiale i den diskusjonen, men ta den diskusjonen i stripa i så fall, er de snille. ;)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på denne her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27299419

er det ett "røverkjøp"?

 

På biler liker jeg best fargen rød også, ser strøken ut både på innsiden og utsiden!:)

Men mitsu skal på service hver 90.000km? (dvs at det er 16.000km, til den skal på service igjen? kan jeg forvente at den servicen blir dyr?)

 

burde jeg passe på at reg.reima er skiftet nylig eller er det noe annet jeg burde passe på?

Endret av slick-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du begrunne det litt?

 

Karosseri: De eldste bilene har i kjent, italiensk stil lett for å ruste. Så sjekk nøye, særlig gulv, forkant av kanalene, nedkant av dører og skjermer og plateskjøter generelt. De kan også være utsatt for vannlekkasje.

 

Understell: Men det er allikevel understellet som ofte tømmer lommeboka for grunker... A-armene i forstillingen er forbruksvare. Det samme er bremseskivene, særlig bak, men også foran. Håndbrekkwire på begge sider må også ofte byttes. Lenkarmer er en solid gjenganger og ganske ofte må komplett stabiliseringsstag byttes på defekte foringer – de får du selvfølgelig ikke løst!

 

Interiør: Lyder fra dashbordet. Elektriske feil. Blant annet intervallbryteren til vindusviskeren.

 

Motor: Tar vi turen inn i motorrommet, så er det registerreima som ofte steller til trøbbel. Havari er lik bøyde ventiler og ”full-pakke” og tro meg - den reima ryker! Dyrt! En annen ting som ryker er turtallssensoren, ikke like dyrt og omfattende. Men bilen stopper – som oftest når det passer aller dårligst... (når passer det egentlig?)

 

Gir: 156 var tidlig ute med selespeed (giring med hendler på rattet) tøft og karslig som bare det, men også dette systemet blir fort et sugerør ned i lommeboka din. Bilen begynner å lugge – mye. Det er som regel en aktuator som er syndebukken. Den koster ca 25 lapper, jobben med feilsøking, skifting kommer i tillegg.

 

Årsmodell: Som på mange andre bilmodeller ble problemene utbedret etter hvert, så de nevnte feilene gjelder først og fremst de tidlige årsmodellene.

 

Men også de nyere 156-ene er rimelige på bruktmarkedet, så du får lekker bil for en hyggelig pris. Hvis du tar sjansen!

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på denne her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27299419

er det ett "røverkjøp"?

 

På biler liker jeg best fargen rød også, ser strøken ut både på innsiden og utsiden!:)

Men mitsu skal på service hver 90.000km? (dvs at det er 16.000km, til den skal på service igjen? kan jeg forvente at den servicen blir dyr?)

 

burde jeg passe på at reg.reima er skiftet nylig eller er det noe annet jeg burde passe på?

 

Den Galanten ser hel og fin ut ja! Ser ut som et greit kjøp, relativt ny og helt grei bil for pengene. Det er riktig at det er serviceintervaller på 90 000. Er usikker på prisen på den servicen, men det er vanlig å bytte registerreima på den servicen. Det er lurt å sjekke dette, da det kan være at de har tatt litt mindre intervaller. På min er det nemlig tatt servicer med intervaller på 80 000.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår