Gå til innhold

Ø.K: Corrado g60 eller 320

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Originally posted by JuB

Pappa tar en tlf til han nå..

 

Ser ut til at jeg må kjøpe meg en fiesta 1.1 liter eller noe. Tror ikke pappa og mamma vil kausjonere allikavel.. Så det MÅ jeg ha fullkasko og dritt, steike dyrt...:mad:

 

Skal ikke være lett å handle bil og være under 23 år....:(

 

I know...var 22 og Corrado kjøper sist gang..men kjøp den en -89 fiesta:D , kjør bilen med kun ansvars forsikring, og hai til deg litt bonus, så begynner ting å hjelpe ganske fort!!

 

Så etter to år, har bilen gitt deg litt bonus, så kan du høre igjen...forsikirng har en tendens til å bli billigere jo eldre mann blir..kiddie

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by JuB

Men det er ikke no gøy med en 1.1 fiesta..:eek:

 

Har du vært å sett på den ombygde 1.4l golf 3'rn til en vr6 borti vennesla tror jeg det var.. Kunne få den får 35k, merkelig billig, den var godkjent også...:rolleyes:

 

Godkjent også...??For 35 løk?

 

35 er det han har betalt bae i avgifter om bilen er godkjent...så...vell, vell..vil jo tro det er noe annet som er galt med bilen da..veldig galt med den...Har ikke sett bilen, jeg..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, han sier det er maaange interessert, har mine tvil på akkurat det. Sendte en sms igår, da sa han det kom en å kjøpte den nesten på dagen.

Fikk ny sms fra han nå, nå kunne jeg få den for 35 løk som du sier...:D

 

Ventiljustering er vel en jobb for et verksted til en pris à?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Tja, han sier det er maaange interessert, har mine tvil på akkurat det. Sendte en sms igår, da sa han det kom en å kjøpte den nesten på dagen.

Fikk ny sms fra han nå, nå kunne jeg få den for 35 løk som du sier...:D

 

Ventiljustering er vel en jobb for et verksted til en pris à?

 

Du justerer ikke VW nyere enn '86, du bytter løftere

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

Look whos talking...........

 

Forklar den der takk, gjerne over PM. Så jeg får høre hva du mener med å angripe meg på den måten!

 

Originally posted by JuB

Jonte: Hadde du vært litt tøyelig fra starten av, kunne det kanskje blitt en kjøp. Du skjønner vel at folk ikke vil betale 40k på forskudd uten no form for garanti...? Dermed 30k først, få bilen, sjekke bilen, 10k senere..:)

 

Edit: skriveleif

 

Ja, jeg skjønner. Men, bilen selges her i Narvik. Her jeg bor. Så da vil jeg ha alle pengene når jeg gir ifra meg bilen. Om du kræsjer bilen, ødeleggere noe når du har den i dine hender, og noe går til helvette, og dere nekter å betale de resterende 10000 fordi du mener det var min feil på noe vis, så sitter jo jeg der som en idiot...

Forstå det. Men, svar gjerne på det tilbudet jeg sendte deg på PM, om å møte deg på halvveien!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Synes fortsatt det ikke er helt rettferdig, 35k først så 5k menmen.

Nå er det syklig mye kluss med bank, kontrakter, forsikringer og div her hjemme..

Tror jeg må roe kroppen litt til sjefen kommer hjem igjen..

;)

 

Du må jo forstå problemet mitt?

 

Dere sitter 200mil unna meg med bilen min, og masse penger som tilhører meg. Dere kan jo da gjøre som dere vil!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg for inderlig håper du skjønner meg også?!

 

Jeg sitter 200mil unna med 40k i lån, UTEN å vite hvordan stand bilen er i...Dette er en risiko for begge parter, men er ikke bilen slik du har beskrevet den, altså klin strøken. Hvis den da ikke er som du har sagt og vi finner div feil med bilen, må jo prisen diskures, eller kom frem til en løsning... Dette kan ikke være med enn en fear løsning...? (min mening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Men jeg for inderlig håper du skjønner meg også?!

 

Jeg sitter 200mil unna med 40k i lån, UTEN å vite hvordan stand bilen er i...Dette er en risiko for begge parter, men er ikke bilen slik du har beskrevet den, altså klin strøken. Hvis den da ikke er som du har sagt og vi finner div feil med bilen, må jo prisen diskures, eller kom frem til en løsning... Dette kan ikke være med enn en fear løsning...? (min mening)

 

 

Hva er problemet egentlig?

Vil du betale f.eks 30 000 mens du er hos Jonte og henter bilen? Deretter betale 10 000 til da du kommer hjem?

 

Er det snakk om å kjøpe bilen usett? Og at den sendes med tog nedover?

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Dere skriver jo under en kjøpekontrakt, hvis ikke det er nok så vet ikke jeg. Dere kan jo også bli enige om hva som menes med mangler også, hvis han på veien ned feks ryker girkassen, så burde jo pris diskuteres noe, men er det små feil så er jo ikke noe å ta tak i. HVis dere formulerer en god kjøpekantrakt så er da begge parter sikret ganske godt mener nå jeg

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

Men det er ikke no gøy med en 1.1 fiesta..:eek:

 

Har du vært å sett på den ombygde 1.4l golf 3'rn til en vr6 borti vennesla tror jeg det var.. Kunne få den får 35k, merkelig billig, den var godkjent også...:rolleyes:

 

Hei JuB!

Denne bilen du snakker om bør du holde deg unna. Bor selv i Vennesla, har sett bilen og eieren. BARE det skremmer meg.

(Visst denne bilen er svart av farge eller ihvertfall mørk og det står Golf eller VR6 i frontruta? husker ikke helt, en av delene! Men det kan jo ikke gå så veldig mange slike i Vennesla, ikke det jeg vet ihvertfall)

 

Han er/var en god venn av nabo jenta. Og etter det jeg har hørt fra ho og en annen nabo, så har han en gang sakt at bilen var max ulovelig, mye som var gjort med bilen var ulovelig.

Den gang skulle eieren ha 50 løk...... ;)

 

Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke visste den var ombygd, men det skremmer meg bare ENDA mer. Visste det var en VR6 da :D

 

Hadde jeg vært deg JuB. Hadde jeg heller funnet meg noe annet.

 

Med forbrukslån har du jo den fordelen med at du ikke behøver Kasko på bilen i og med at det ikke er ett billån. Eller tar jeg helt feil nå? rett meg om det er feil.! Ulempen må jo som det er blitt nevt være renta som kanskje er en smule høyere en billån renta!

Noe annet som slår litt inn hos bankene er jo visst du ikke har vært i millitæret enda, men skal inn fordi du er vernepliktig så gjør dette også at det blir vanskeligere å få lån. Ihvertfall gjorde det det med meg. I Nordea hvor jeg hadde hatt kontoer siden jeg ble konfirmert, var det ikke snakk om lån det grunnet at jeg skulle inn i millitæret året etter. Gikk til Posten, har ALDRI hatt konto der, joda, der var det ikke problem i det hele tatt.

Om du ikke har forhørt deg litt rundt så bør du gjøre det, men regner egentlig med at du har det..... ;)

 

Sitter selv med billån og har en VELDIG sterk (økonomisk) bror på 28 som er kausjonist for meg. Det hjalp på renta ihvertfall. Banken forlangte kasko på bilen, og i tillegg pant i bilen. Betaler nesten 16 løk i året på en '96 Golf 1,8l 90hk. DYRT?! Ja, men så har jeg ihvertfall begynnt min egen bonus. øker til 30% nå i Mars!

 

Det hjelper med åran som det ble sagt tidligere her. I tillegg til dette har jeg ungdomms avtalen i Forsikringa. Kjører jeg uten å kræsje og bruker forsikringa, så får jeg igjen ca. 10 - 12 løk når jeg fyller 25;) Skal ikke si hvor mye jeg betaler i mnd. bare på forsikring og lån, men det svir.

 

Bilen min er forresten til salgs. H.B.O. 90 000,- http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=29098

Mail for info om interesse. thor_lysfjord@hotmail.com

Ikke du JuB ;) Deg har jeg allerede vært i kontakt med :D

Håper du finner den bilen du vil ha. :o

 

Med Vennlig Hilsen

Thor!

PS: Faren din høres ut som min :D

1994 VW Golf 1,8 GL & 1998 VW Polo 1,4 6N

X 5 x Audi

X 4 x VW

X 2 x Ford

VACN Member

Lenke til kommentar
Del på andre sider

benredik: Hvis jeg skulle kjøpt bilen til Jonte, skulle jeg hentet den i Bergen, da har den hatt seg en fin tur på Hurtigruta..;)

 

Lysfjord: Takker for et bra innlegg, den "vr6'n" høres jo litt muff ut ja.. Tror pappa og mamma gikk med på å kausjonere for meg. Har blitt endel sur meg selger også nå, siden vi hadde skrevet kontrakten ferdig, bare pengene som manglet. Og jeg skulle hentet bilen igår (040304).

Men så fikk pappa en tlf fra banken å sa jeg plutselig ikke fikk lån å blablabla... Så da kunne jeg ikke kjøpe bilen, da ringte selger til lennsmannen å div. Pappa skulle inni banken idag og forhøre seg litt om hva som egentlig skjer..

Men uansett, hvis jeg skal ha den corradoen her i Arendal, skal den først på NAF test. Hvis de finner vesentlig flere mangler enn det som er sagt og vi har funnet. Må tidligere eier betale dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuB

benredik: Hvis jeg skulle kjøpt bilen til Jonte, skulle jeg hentet den i Bergen, da har den hatt seg en fin tur på Hurtigruta..;)

 

Lysfjord: Takker for et bra innlegg, den "vr6'n" høres jo litt muff ut ja.. Tror pappa og mamma gikk med på å kausjonere for meg. Har blitt endel sur meg selger også nå, siden vi hadde skrevet kontrakten ferdig, bare pengene som manglet. Og jeg skulle hentet bilen igår (040304).

Men så fikk pappa en tlf fra banken å sa jeg plutselig ikke fikk lån å blablabla... Så da kunne jeg ikke kjøpe bilen, da ringte selger til lennsmannen å div. Pappa skulle inni banken idag og forhøre seg litt om hva som egentlig skjer..

Men uansett, hvis jeg skal ha den corradoen her i Arendal, skal den først på NAF test. Hvis de finner vesentlig flere mangler enn det som er sagt og vi har funnet. Må tidligere eier betale dette...

 

 

Fyren med Corradoen var jo fra Froland, klart han skal til lensmannen der, (du kjenner de igjen på skytevåpene de skyter kriminelle med:D ) , er slik det funker å kjøpe bil på froland. De tror det er slik det funker, at han nå kan saksøke deg i huet å rævva. Tror han prøver å skremme deg, at han er fortvilet for at ingen vil ha bilen hans for 65 ...;) løk;) og at han snart blir nødt til å koste en haug på den selv, skal han i det hele tatt ha en bil å selge. Hadde vært bekymret hadde jeg vært hans forsikringsmann i disse dager!

 

Som jeg har sagt, den bilen der, er bare å kjøpe, men skru deg ihjel, sier bare jeg!! Ville bare begynt å regne om jeg hadde hatt 40 tusen ekstra å legg i den bilen i løpet av de neste månedene. Er en grunn til at han ikke får solgt, og det er fordi det er en del andre biler (Corrado) i den prisklassen som er i alvorlig mye bedre stand enn hans bil!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår