Gå til innhold

Trim til Laurel


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Vet dette er feil forum men det er ingen som er på Laurel forumet og svarer så jeg får ikke tak i den info jeg trenger.

Jeg har en Laurel 2.4e L24E motor altså, jeg lurer på trim deler til denne bilen? Hvor får man tak i det, noen som har erfaring med trimming av slike biler? Jeg hadde trodd det var kurant og få tak i trim deler til denne bilen siden det er ganske stor motor og bakhjulstrekk. Men men så feil kan man ta..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L24E? ikke hørt om den blokka før, kanskje fordi det er en utdødd laurel motor da men...

 

Du kan da gjøre som alle andre først, fikse nytt eksosanlegg og nytt, åpent luftfilter. gir kanskje ett par hk mer og bedre respons + lyd da selvfølgelig.

 

vet desverre ikke om den blokka der... :|

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke problem å turbo konvertere den, men så var det ikke det jeg spurte om heller. Det er bare å bytte stempler så er den klar for det. Men det koster rundt 25 000 og det er jeg ikke intressert i. Da kan jeg like gjerne spare enda mer penger å kjøpe en Skyline motor. Koster 40 000, inkludert girkasse og alt av ledningsnett. Blir billigere med tanke på kr per hk.

 

Det jeg lurte på var billige måter å få litt ekstra hk i den... Men alle mener at å hive i turbo er eneste løsningen. Kjempe billig

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Er ikke problem å turbo konvertere den, men så var det ikke det jeg spurte om heller. Det er bare å bytte stempler så er den klar for det. Men det koster rundt 25 000 og det er jeg ikke intressert i. Da kan jeg like gjerne spare enda mer penger å kjøpe en Skyline motor. Koster 40 000, inkludert girkasse og alt av ledningsnett. Blir billigere med tanke på kr per hk.

 

Det jeg lurte på var billige måter å få litt ekstra hk i den... Men alle mener at å hive i turbo er eneste løsningen. Kjempe billig

 

 

Luftfilter, eksos, 2-3 grader høyere tenning og 98 oktan gjør underverker på de motorene.

Ny kam hjelper også en del....

 

Broderen har en laurel med 2.4 turbo. Han kjører med orginal motor. Eneste som er moddet er innsprutet og tenning/fordeler.

Den bilen klarer 0-100 på ca 6.0 sec... :D :D

 

Dersom du skal ha litt hk, må du skifte til en kraftigere clutch.

Det svake ledd er bakakselen, den tåler ikke så mye juling.

Broderen sin har gått ca 170k nå og det begynner å komme rare lyder av den. ( han har kjørt bilen med turbo og sinterclutch over 15k, han må vere forsiktig i 1 gir og ikke burne så mye.)

 

bilder og mere info finner du på http://www.essokickers.com

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært mulig å fått en ordentlig beskrivelse av hva han har gjort med innsprut og fordeler? Akkurat hva og hvordan han har gjort alt?

 

Bilen min har gått 180k, ny klutsj for 1k siden. Så hvis jeg gjør som brodern din trenger jeg vel ikke bytte den med en gang. Bakakselen har jeg tenkt til å bytte til sommern.

 

Problemet mitt er et litt stramt budsjet for tia, omreg og forsikring gjør sitt. Jeg hadde tenkt til å kjøpe ny eksos, men jeg fant ikke et eneste sted som hadde grenrør til bilen. Noe poeng å bytte til sportseksos da når den viktigste delen ikke kan skaffes? Vet du om det er god gjennomgang i Laurel grenrøre?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

org innsprutet er fremdeles orginalt, men vi har laget et enkelt 3-trinns ekstrasprut. Det er enkelt og greit 3 trykkbrytere, 3 rele'er, 3 kontroll lamper som lyser etter hvert som trinnene slår inn, 5 bensindyser (3x150cc og 2x100cc) og 2 vanndyser /m høytrykkspumpe.

 

Trinn1 slår inn på ca 0.25 bar og styrer 2x100cc bensin dyser og 1 vanndyse + pumpe.

 

Trinn2 ca 0.4 bar 1x150cc

 

Trinn3 ca 0.6 bar 2x150cc + 1 vann.

 

Klokken på fordeleren er byttet i en 2 veis klokke som justerer ned tenningen etter høyere turbotrykk.

 

Dette er en enkel og billig måte å gjøre det på. (Men laaaangt fra optimal)

 

Eksosmanifolden bør selfølgelig skiftes, men det hjelper uansett godt på å skifte alt bak. Grenrør er nesten umulig å få tak i. Jeg har sett et par men eieren nektet å selge de :(

 

Gamle clutchen til broderen så nesten ny ut, (hadde gått ca 10-15k) men slurte uansett.

http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg

(Høyreklikk, lagre som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki.. Jeg misforsto litt jeg.. Trodde brodern din hadde modifisert den uten turbo jeg.

Jeg er ute etter å trimme den uten å måtte kjøpe turbo. har ikke råd til det nå uansett.

 

Det du sier om å justere modifisere luftfilter, eksos og høyere tenning, kjenner du noen som har gjort det med hel? Hva børe jeg gjøre?

Vet selv at det er vanskelig å få tak i grenrør. Mulig å få tak til 240z, de passer rett på blokka men ikke overens med Laurel karoseriet..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel... Jeg som ikke er vant å kjøre 300zx vil nok kanskje være tilfreds med effekten det gir;)

 

En annen ting, jeg er veldig grønn, hvordan justerer man opp tenningen? Og enda en ting hjelper det å bytte plugg? Ble anbefalt av en på TRS å bytte til Denso Iridium plugger

http://www.mcspesialisten.no/sider/denso/Iridium/iridium_index.htm

 

har dette noe for seg eller er det bare lureri med fancy navn? Mange spørsmål gitt...

 

Enda en ting erbe, har brodern din senka den? Jeg finner ingen som har senkejærer til den. Hadde håpet å fått den stivere...

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår