driftking1 Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Hei :) jeg har da en golf 3 1.8gl. Problemet mitt er at oljelampa mi blinker/lyser.. Sensoren vart øydelagd og han som hadde bilen før satte på en oljesensor fra en mitsibishi.. Og etter det har den blinka. Men når jeg skifta til org fortsatte den og blinke. Tror jeg har kobla sensoren feil i forhold til ledningene der. Kan noen slenge ut et bilde av oljesensorene der de viser hvor dem skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Du har vel to oljetrykkbrytere på filterholderen? Disse to fungere motsatt av hverandre, dvs. at en lukker når trykk er oppnådd og den andre bryter når trykk er oppnådd. Disse er fargekodet, en hvit/grå/brun/svart og en blå. Den blå opererer ved 0.25 bar og er lukket under dette trykket. Den andre som ofte er hvit opererer mellom 1 til 2 bar, alt etter farge. Under dette trykket er denne åpen. Dette betyr at om en trykkbryter skiftes så må fargen stemme og du kan ikke bytte om ledningene til disse ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Den er ikke fargekodet hos meg? Legger med noen bilder. Her sere dere de to sensorene jeg har ; Og her har jeg de 3 løse koblingene som jeg ikke vet hvor skal :s ; Hadde blitt kjempe glad om noen kunne vise meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Dette skal jeg se på, ser allerede at du har to brytere som er like, det går ikke bra ;) Bytt ut den ene med en blå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Mener du at den ene sensoren er feil? At den ene skal være blå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Den hvite du har opererer på 1.8 bar og den svarte på 1.4 bar, og begge disse er åpne under dette trykket! Derfor lyser oljelampen din. Du må bytte ut en av disse med en blå som opererer på 0.3 bar og er lukket under dette trykket. På den blå skal du ha blå/svart ledning. På den andre (hvit) skal du ha gul ledning :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Mener du at den ene sensoren er feil? At den ene skal være blå? Ja, bytt ut den svarte med en blå og kople ledningene riktig :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Skjønner! takker så mye.. Må vel ta og bestille en blå oljesensor da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Eller reise til nærmeste hogger og skru en av ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Langt dit. men har en delebil stående. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Hadde ikke oljesensoren der heller. Vet du hvor jeg kan bestille uten at dette koster skjorta? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Koster ca. 90 kroner hos Mekonomen. Trolig ikke mye dyrere andre steder heller. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Jepp , skaffer det imorra . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 Husk bare at du skal ha en som er lukket når oljetrykk ikke er tilstede. Mål før du kjøper ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
driftking1 Skrevet Mars 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 fant dette på bilxtra, er dette rett sensor? ECDOC-motornr. 4011 , TECDOC-motornr. 4980 , TECDOC-motornr. 4975 , antall poler 4 7.3146 Has the same colour as the orginal part : Yellow Has the same colour as the orginal part : Black Has the same colour as the orginal part : Blue På forespørsel På forespørsel Alle priser er inkl. mva., avgifter og pant. Vi tar forbehold om eventuelle feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg