Gå til innhold

forsterker stopper, hva kan det være?

Ranger emnet


jospen

Anbefalte innlegg

forsterkeren min stopper bare når jeg spiller høyt slik at den røde lapen på forsterkeren begynner og lyse. så må jeg slå av og på spilleren for den skal starte igjen.

 

har en 50 kvadrat liggende fra batteriet og bak og spiller egenlig ikke spesielt høyt. jeg vet at det kan være for at forsterkeren får for lite strøm for og drive subben og den kobles ut for og ikke skade noen kobonenter.

 

men kan det være at subben trekker for mye slik at utgangen er for liten slik at den kobler ut og ikke pga strøm mangel? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at du har 50 kabel på +... men har du tilsvarande på minus?? vist ikkje har det jo ingen verdens ting for seg =P

 

At forsterkeren går i protect kan vere forutsaka av fleire ting, ofte feil i elementet som gjer at når du skrur opp blir elemente ustabilt og forsterkeren kutter så den ikkje skal skade elemente... prøv med ein anna subb ;)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To muligheter:

 

1. Du har for dårlig kabling. Å ha 50mm2 på pluss fra batteri er ingenting. Du må ha fra batteri til kaross, fra dynamo til pluss og fra pluss og bak. Jord skal også være tilsvarende.

 

2. For lav last på forsterker. Mulig forsterkeren din ikke liker lave motstander, så sjekk om den tåler lasten du har koblet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan sjekker jeg lasten??:O

 

Lasten er den samla impedansen på dei høgtalerene du har kobla til forsterkeren. (pr. kanal)

So info om forsterker og høgtalere er greit å vite for oss som skal hjelpe deg.

Er 3 ting som er lurt å oppgi for at du skal få hjelp fortast muligt og mest nøyaktivt. Og det er info, info og info

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg prøvd og kjøre en annen sub på forsterkeren og den har jeg ingen problemer med... når jeg kjører begge samtidlig, så når jeg skrur min sub opp blir den lånte suben lavere automatisk og forsterkern kutter bare ut etter pitte litt høg spilling :/

jeg fatter ikke hva det kan være.

 

iværtfall så har jeg:

 

sub: http://www.planethifi.no/shop/products/ALPINE-SWS%252d1223D.html

 

forsterker: http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=13284

 

kjører suben på 2 porter som er brokoblet på forsterkeren, og brokoblet spolene på suben, og sub'en er det eneste jeg driver på forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du har en 4ch forsterker, hvor du har brokoblet så du har 2 kanaler ut?

Da må du i så fall seriekoble suben din på bare den ene brokoblede utgangen.

Forsterkeren tar ikke lavere enn 4 ohm i brokoblet, og subben din er 2 spoler hvor begge er på 2 ohm. Seriekobler du disse, får du 4 ohm, parallellkobler du spolene får du lave 1 ohm, å det takler ikke forsterkeren din litt en gang ):

 

Du seriekobler spolene ved å ta + på spole 1 til - på spole 2, + fra spole 2 til forsterkeren og - fra spole 1 til forsterkeren :)

Endret av DBsplaTT

Kjøper du A, så følger resten av rekka etter......

Ny Forsterker, ny dynamo, ny simmering.... Ny sub, ny hattehylle... Ja du skjønner tegninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår