Gå til innhold

Problemer med ladelampe, 87' Sierra OHC


|Anders|

Anbefalte innlegg

Heisann! jeg var ute å kjørte her før helgen, da plutselig ladelampa i dashbordet begynte å lyse.. hovedlysene, varmeapparatet og alt begynte å bli dårlig. Jeg var ett stykke hjemmefra så jeg bare holdt køla hjemover.. da den PLUTSELIG bare daua helt av.. også stoppa den.

 

Etter dette skjer det ingen verdens ting når jeg vrir om nøkkelen.

 

Trodde først det var børstene i dynamoen som hadde gått, men de var like hele..

 

Noen som har erfart dette selv, eller kan tro hva som er galt? : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! jeg var ute å kjørte her før helgen, da plutselig ladelampa i dashbordet begynte å lyse.. hovedlysene, varmeapparatet og alt begynte å bli dårlig. Jeg var ett stykke hjemmefra så jeg bare holdt køla hjemover.. da den PLUTSELIG bare daua helt av.. også stoppa den.

 

Etter dette skjer det ingen verdens ting når jeg vrir om nøkkelen.

 

Trodde først det var børstene i dynamoen som hadde gått, men de var like hele..

 

Noen som har erfart dette selv, eller kan tro hva som er galt? : )

 

 

Jepp dette er multistikk kontakten din bak tenningslåsen, enkelt og greit sagt er at den er brent. Du har vel kanskje lukta litt svidd av og til? Men er ganske so sikker på at det er den.

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å bytte:

- Dynamo m/børster

- Coil

- Coil ledning

-Fordelerlokk

- Hjerne/motorstyring

 

Og enda jeg har prøvd andre coiler, nytt fordelerlokk osv.. så gir den ikke fra seg en gnist engang.. motoren går rundt, men tenner ikke.

 

 

Men hadde han prøvd da eg sa??? prøv da du! so skal du sjå den fyrer...

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Justere ventiler heter det.

 

Finn data på motoren, der står det data på kald motor.

Kjør motor varm, og juster dem .05 trangere enn anvist, start opp motor uten toppdeksel og hør etter tikking, juster litt mere der den tikker, blir de for trange så blir den tungstarta varm.

Kikk også over at oljedysene spruter bra på kammen, gjør de ikke det så slites kammen fort.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår