froorf Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by ThaBoZZ På min golf er det ikke 2krets bremsesystem, hvis et av røra sprekker som skjedde for litt siden så lekker alt av bremseveske ut og alt er borte etter et par trykk på bremsepedalen, så det med at det ikke er lovlig og kjøre bil med 1 krets på norske veier er bull ettersom Golf II bare har 1 krets system... golf 2 har tokrets bremesystem. bare se på hvordan det er koblet. på hovedsylinderen er det 4 uttak 2 fremme og to bak på den fremme så er det koblet 1 framhjul og et bakhjul likeens på den bakre. hvis du har disekrert en hovedsylinder så hadde du sett 2 stempel på linje med enge tilførsler av bremseveske. men du har rett i det du sier at du mister bremseveska hvis du tråkker på pedalen noen ganger, men du har fremdeles bremser på 2 hjul. (hadde problemer med hovedsylinderen på golfen når jeg skulle bytte til større 23,4mm mot originalt 19, ellerno, men den framste delen av systemet funket ikke. den ville ikke trekke ny veske inn i stemplet så den vesken som stod i rørene ble bare dratt frem og tilbake. Så nå er det en 20mm som står på. = lang pedalvandring) ps. har g60 calippere edit: har lagt inn bilde som viser de to inntakene til bremseveska (de to "pluggene" under bremseveske koppen9 Beklager størrelsen -frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by ThaBoZZ På min golf er det ikke 2krets bremsesystem, hvis et av røra sprekker som skjedde for litt siden så lekker alt av bremseveske ut og alt er borte etter et par trykk på bremsepedalen, så det med at det ikke er lovlig og kjøre bil med 1 krets på norske veier er bull ettersom Golf II bare har 1 krets system... derfor er det påbudt med håndbrekk/fotbrekk... Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Originally posted by froorf golf 2 har tokrets bremesystem. bare se på hvordan det er koblet. på hovedsylinderen er det 4 uttak 2 fremme og to bak på den fremme så er det koblet 1 framhjul og et bakhjul likeens på den bakre. hvis du har disekrert en hovedsylinder så hadde du sett 2 stempel på linje med enge tilførsler av bremseveske. men du har rett i det du sier at du mister bremseveska hvis du tråkker på pedalen noen ganger, men du har fremdeles bremser på 2 hjul. (hadde problemer med hovedsylinderen på golfen når jeg skulle bytte til større 23,4mm mot originalt 19, ellerno, men den framste delen av systemet funket ikke. den ville ikke trekke ny veske inn i stemplet så den vesken som stod i rørene ble bare dratt frem og tilbake. Så nå er det en 20mm som står på. = lang pedalvandring) ps. har g60 calippere edit: har lagt inn bilde som viser de to inntakene til bremseveska (de to "pluggene" under bremseveske koppen9 Beklager størrelsen -frode Dette kan ikke stemme for det bakerste bremserøret mitt sprakk ( det som går fra bærearmen til trommelen. Det tok ikke mangene meterne før det var tomt for bremseveske og da hadde ikkke bremser I DET HELE TATT. Det var bare et rør som var sprekkt. Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2004 Opplevde det samme tidligere i vinter. Fikk noe som slo opp i undersiden av bilen og ødela ett av bremserørene. Det gikk greit å bremse et par ganger etter det, men pedalen gikk bare lenger og lenger inn for hver gang. Til slutt hadde jeg ikke bremser i det hele tatt. Grunnen var at det lakk ut væske gjennom det røret som var lekk, og til slutt var det for lite bremsevæske i systemet totalt sett. Jeg spurte på verkstedet hvorfor bremsene var sånn når bilen hadde 2 krets system. De forklarte at poenget med 2 kretssytemet var at man skulle kunne få stoppet bilen selv om en krets var lekk, men man måtte overhodet ikke kjøre med bilen i den tilstanden. Et par nedbremsinger var max av det man kunne vente seg da. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Hva med Vakum slangen til Bremsekraft forsterkeren? Denne løsnet på pappa sin 240 i en bratt nedoverbakke med henger på slep.. og i bunnen ventet en 90graders sving med elv på andre siden å isglatt vei... Det var..ikke morro.. Har aldri presset så hard på bremsa før og pressa den i gir for å bruke motor motstand osv.. det gikk akkurat siden det ikke kom andre biler i møte.. Bil og henger på tværs igjennom svingen.. Ikke morro å slenge med 240 å henger.. uten brems.. Menmen, nå kan man jo se tilbake å flire av det.. hehh :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Opplevde det samme tidligere i vinter. Fikk noe som slo opp i undersiden av bilen og ødela ett av bremserørene. Det gikk greit å bremse et par ganger etter det, men pedalen gikk bare lenger og lenger inn for hver gang. Til slutt hadde jeg ikke bremser i det hele tatt. Grunnen var at det lakk ut væske gjennom det røret som var lekk, og til slutt var det for lite bremsevæske i systemet totalt sett. Jeg spurte på verkstedet hvorfor bremsene var sånn når bilen hadde 2 krets system. De forklarte at poenget med 2 kretssytemet var at man skulle kunne få stoppet bilen selv om en krets var lekk, men man måtte overhodet ikke kjøre med bilen i den tilstanden. Et par nedbremsinger var max av det man kunne vente seg da. akkuratt det jeg også erfarte, røret bak sprakk, det var festelig inn mot aker brygge avkjøringen med 5 i bilen ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Luft / Masterpumpe :P Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mars 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Sjekk at du ikke har to tanker for bremsevæske. Det hadde jeg på celica`en. Den ene var full, men det skjedde det samme som skjedde med deg. Skjønte ikke hva det var, men fant en bremsevæske tank til rett bak den store tanken. Fylte på den, så ordna alt seg. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mars 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2004 det var hull i ene bremseslangen.. det var det som var problemet.. har fikse det no.. skifta begge slangene foran. Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Er ofte et klips som holder slangen framme, og ryke det kommer slangen lett i kontakt med felgen. Hadde 140 ut av en sving og sko bremse ned på sletta etter og hadde null bremser og røket handbrekkwire. Måtte bremse på geara. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 jeg hadde 5 i bilen og litt høy fart i rundkjøring.. sånn tok mine kvelden ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Bremsene mine røyk på vei til rudskogen fra stavanger med en gammel 190E. Grimstad ganske nøyaktig. slangen røyk ved høyrebakhjul og så og si all bremse effekt forsvant. 40 mil hjemmenfra kl 20.00 på en fredag. Festlig... Men naf kom til stedet å ordna opp, stengte igjen slangen som gikk bak til bakbremsene slik jeg hadde kun bremser foran. Snakk om vinglete bil :)) Bedre ble det ikke på veien hjem med 897918273 øl å colabokser baki. Og i og med at jeg bare skulle presse bremsevekske til 2 calippere ble bremsepedalen følsom som bare juling. Hadde firkanta framdekk når jeg kom hjem.. Men som man sier kan ikke annet enn å le av det i etterkant. Forsvidt var dette dråpen som fikk begeret til å renne over , og jeg solgte bilen kort tid etter jeg kom hjem.. gode gamle 190e'n min.. :\ Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2004 2 krets bremser har vært et krav i norge fra 1971. Men de fleste biler fikk det før det, feks Cadillac i 1962 og alle de andre amerikanske fra 1967. Det vanligste er inndeling mellom forhjul og bakhjul, men noen har triangeldelt (feks Volvo med begge foran og et hjul bak)og noen har fullt dobbelt anlegg på alle fire hjul (Rolls Royce). Dersom den bakerste kretsen faller ut pga lekkasje går det som regel utmerket og bremse bilen. Litt lavere pedal blir det og varsellampen for kretsfeil tennes. (Ofte samme lampen som til håndbremsvarsleren).Hvis kretsen foran tar kveld får man dog ofte problemer, spes på en bil med skiver foran og trommler bak.Da er det ikke uvanlig at bremsene omtrent forsvinner helt. Men etter Vegtrafikkloven har man lov å kjøre en bil til nærmeste verksted med en krets ute av funksjon. Er det bremseservoen eller slangen til den som er gåen får du ikke lav pedal og motoren vil gå stygt/omtrent stoppe. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Det kan hende at du har kjørt litt gris før og da går bremsene varme som regel når det er orginalt. Da kan bremsevesken koke og da kan det bli luft i systemet til en viss grad. Not good. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G.O.M.P. Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 hvis vakumslangen ryker mister du bare bremsekraft forsterkeren, den som hjelper og forbedrer trykket fra pedalen. slik at du ikke trenger og stå på pedalen for å komme fra 100 til 90. det er selvfølgelig 2 krets på golfen. men den kan jo lekke andersteder enn bare i kretsene. sylinderen kan jo være defekt. Siter - 98 ITR - 00 Civic Vti - 77 Civic 3d 1,2 (prosjekt, trenger motor) - 95 Astra 1,8 16v GLS (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.